دبیر «جشنواره فانوس»:

بیش از چهار هزار اثر به جشنواره فانوس رسید/ ۶۵ اثر تجلیل می‌شوند

نشست خبری سومین «جشنواره ملی فانوس» در سالن شهید صیاد شیرازی ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ - 19November 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع ‌پرس، نشست خبری سومین «جشنواره ملی فانوس» صبح امروز با حضور «لطیف صادقی» دبیر اجرایی جشنواره و «جواد قلی‌زاده» دبیر هنری این رویداد فرهنگی و هنری در سالن شهید صیاد شیرازی ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.

صادقی: چهار هزار و ۸۵ اثر به جشنواره فانوس ارسال شد

لطیف صادقی با بیان اینکه جشنواره فانوس عصاره تلاش یک‌ساله هنرمندان سراسر کشور است که آثارشان مورد حمایت ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها بوده است، اظهار داشت: امسال سومین دوره جشنواره فانوس را تجربه می‌کنیم؛ جشنواره‌ای که اولین دوره آن در استان مازندران، دورمین دوره در استان هرمزگان و سومین دوره این رویداد امسال در تهران برگزار خواهد شد.

صادقی: چهار هزار و ۸۵ اثر به جشنواره فانوس رسید/ قلی‌زاده: جشنواره کیفی‌سازی شد

وی عنوان کرد: پوستر این دوره جشنواره فانوس، سال گذشته در هرمزگان رونمایی شده و فراخوان آن نیز اول سال‌جاری از طریق رسانه‌ها اعلام شد و حدود دو ماه فرصت جمع‌آوری آثار بود که مراسم اختتامیه دوم آذر و مصادف با هفته بسیج، در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور مقامات کشوری و لشکری و هنرمندان برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی سومین دوره جشنواره ملی فانوس افزود: آثاری که در اولین فراخوان امسال جشنواره ثبت نام شده بودند، چهار هزار و ۸۵ اثر بود که تعداد سه هزار و ۴۳۱ اثر مورد داوری قرار گرفت و در نهایت ۶۵ اثر به عنوان اثر برتر در بخش‌های فیلم، هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی و موسیقی و سرود در نهایت تجلیل می‌شوند.

قلی‌زاده: هنرمندان آزاد فعال عرصه دفاع مقدس تجلیل می‌شوند

جواد قلی‌زاده دبیر هنری درباره محوریت آثار رسیده به این جشنواره گفت: جشنواره فانوس یک جشنواره درون سازمانی و متعلق به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است؛ البته بخش آزادی برای هنرمندانی که به صورت خودجوش فعالیت دارند در نظر گرفته شده تا آثار آزاد و بدون حمایت را مورد داوری و تجلیل قرار دهد.

وی به نگاه ویژه این جشنواره به مدافعان حرم اشاره کرد و افزود: در بخش هنر‌های تجسمی جشنواره فانوس یک نگاه ویژه‌ای برای شهدای مدافع حرم در نظر گرفته شده تا پوستر‌هایی که با این موضوع خلق شده را مورد بررسی و حمایت قرار دهد که امسال نیز این بخش در جشنواره وجود داشته و در مراسم اختتامیه برگزیدگان آن را معرفی می‌کنیم.

صادقی: چهار هزار و ۸۵ اثر به جشنواره فانوس رسید/ قلی‌زاده: جشنواره کیفی‌سازی شد

دبیر هنری جشنواره فانوس در پاسخ به سوال خبرنگار ما درخصوص سطح کیفی آثار این جشنواره گفت: تمام تلاش و سیاست اصلی جشنواره فانوس کیفی‌سازی آثار است تا افزایش کیفیت آثار هنری مربوط به دفاع مقدس را شاهد باشیم. ما امسال به دلیل اینکه با کار‌های فاخر و ماندگاری روبرو شدیم لذا تعداد برگزیدگان و آثار جشنواره دو برابر شده است.

قلی‌زاده از افزایش تندیس و جوایز این جشنواره خبر داد و عنوان کرد: امسال کیفیت آثار به اندازه مطلوب بوده که ۲۶ تندیس و ۲۹ دیپلم افتخار به نفرات برگزیده اهدا خواهد کرد. در جشنواره به اهدافمان درخصوص کیفیت آثار هنری دست پیدا کردیم.

وی به تلاش برای نمایش عمومی آثار جشنواره فانوس اشاره کرد و افزود: این جشنواره با وجود درون‌سازمانی بودن، اما با توجه به سیاست‌گذاری‌های انجام شده، آثار برتر را با همکاری صدا و سیما در رسانه ملی پخش خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار