امیر نعمتی:

رزمایش «ذوالفقار ولایت» متناسب با تهدیدات منطقه اجرا می‌شود

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش «ذوالفقار ولایت» با تجهیزات و دستاورد‌های جدید این نیرو رزمایش را برگزار می‌کنند و این رزمایش از نظر آموزش‌های نوین، متناسب با تهدیدات منطقه طراحی شده است.
کد خبر: ۳۷۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ - 19November 2019

رزمایش «ذوالفقار ولایت» متناسب با تهدیدات منطقه اجرا می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی در حاشیه برگزاری رزمایش ذوالفقار ولایت، اظهار داشت: این رزمایش با حضور یگان‌های متحرک هجومی که شامل، تیپ ۴۰، تیپ ۴۱، تیپ ۳۲۱، یگان‌های پهپاد و گروه ۴۳۳ مهندسی، با پشتیبانی بالگرد‌های هوانیروز در منطقه عمومی شمال غرب کشور به صورت تک شبانه و روزانه برگزار شد.

وی با اشاره به تغییر ساختار نیروی زمینی از یگان‌های پیاده مکانیزه به متحرک هجومی گفت: برابر ساختار جدید نیروی زمینی ارتش یگان‌های متحرک هجومی خود را به تجهیزات جدید مجهز کرده و نیاز بود که برای ارتقای توانمندی و آمادگی دفاعی یگان‌های مستقر در منطقه شمال غرب رزمایشی را در دو حوزه تک شبانه و روزانه برگزار کنیم تا بتوانیم اهداف از پیش تعیین شده را که ترسیم کرده‌ایم به آن دست یابیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: رزم شبانه با حضور یگان‌های شرکت‌کننده در شرایطی در منطقه شمال غرب برگزار شد که با توجه به شرایط جوی و برودت هوای منطقه، یگان‌ها را مورد آزمایش قراردادیم که به‌حمدلله یگان‌ها تاکنون عملکرد قابل قبولی داشته‌اند.

امیر نعمتی ادامه داد: یگان‌های شرکت‌کننده در این رزمایش، تجهیزات و دستاورد‌های چند سال اخیر نیروی زمینی رزمایش را مورد استفاده قرار دادند و از نظر آموزش‌های نوین متناسب با تهدیدات منطقه این رزمایش به مرحله اجر درآمد.

جانشین فرمانده نزاجا خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری رزمایش با برپایی بیمارستان صحرایی و طرح‌های مردم‌یاری روستا‌های اطراف منطقه رزمایش مورد خدمت‌رسانی قرار گرفتند.

وی افزود: بیمارستان صحرایی در روستای آق‌بلاغ در منطقه خوی با حضور چندین پزشک متخصص کودکان، عفونی، زنان و زایمان، داخلی برپا شد که در این طرح مردم‌یاری پزشکان با حضور در مناطق روستایی به ویزیت رایگان و ارائه خدمات پزشکی پرداختند.

جانشین فرمانده نزاجا در پایان، پیام این رزمایش را برای دوستان صلح و آرامش و ایجاد امنیت خواند و گفت: این رزمایش برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران که همواره در تلاش هستند تا کشور به موفقیت بزرگ دست نیابد، موجب بازدارندگی است.

انتهای پیام / 221

نظر شما
پربیننده ها