دریابان شمخانی در مراسم تشییع پیکر شهید تقوی:

اگر تقوی‌ها در سامرا خون ندهند باید در سیستان و یزد خون داد/ او از بنیانگذاران تشکل عراقی مبارزه با داعش بود

دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم تشییع پیکر شهید تقوی گفت: اگر حمید تقوی و تقوی‌ها پا به میدان نگذارند و در سامرا خون ندهند باید در سیستان و بلوچستان، آذربایجان، یزد و شیراز خون بدهند.
کد خبر: ۳۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹ - 29December 2014

اگر تقوی‌ها در سامرا خون ندهند باید در سیستان و یزد خون داد/ او از بنیانگذاران تشکل عراقی مبارزه با داعش بود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم تشییع پیکر شهید حمید تقوی که صبح امروز در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه برگزار شد، طی سخنانی درباره این شهید گفت: شهید تقوی از ابتدای تشکیل سپاه به عنوان یک پاسدار وارد سپاه شد و در 8 سال جنگ حماسههای بسیاری به عنوان نیروی اطلاعات- عملیات انجام داد و بعد از جنگ بار دیگر لباس رزم بر تن کرد و وارد میدان نبرد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به اینکه شاید برای خیلیها سوال باشد که چرا باید این فرمانده در سامرا شهید شود، گفت: اگر حمید تقوی و تقویها پا به میدان نگذارند و در سامرا خون ندهند باید در سیستان و بلوچستان، آذربایجان، یزد و شیراز خون بدهند. چرا که فتنهای که در منطقه شکل گرفته به صورت حساب شده و علیه جریان مقاومت و انقلاب اسلامی است.

دریابان شمخانی با اشاره به ویژگیهای اخلاقی شهید تقوی گفت: شهید تقوی با اخلاقی که داشت توانست بین نیروهای عراقی تحولی ایجاد کند و او را یک فرمانده بدانند و شهید تقوی از بنیانگذاران تشکل عراقی برای مبارزه با داعش بود.

وی گفت: خون شهدایی همچون تقوی درخت بیداری اسلامی را آبیاری میکند و آینده آن را روشنتر خواهد کرد.

وی به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: دلیل برگزاری اربعین متفاوت نسبت به سالهای گذشته مقابله با جریانهای تکفیری و تروریستی بود.

شمخانی تصریح کرد: تقوی و تقویها امروز برای این خون میدهند که قبل از آنکه ما در تهران خون دهیم باید در سامرا دفاع کرد و خون داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، در توصیف شخصیت این شهید اظهار کرد: این شهید کم حرف بود و پرتوان عمل میکرد و با سکوت از همان روزهای آغازینی که صهیونیستها قصد اختلاف در جامعه مسلمین داشتند، لباس سربازی را پوشید تا از حریم اسلام دفاع کند.

وی افزود: شهید تقوی بر عهد و پیمان دیرین خویش با خون خود باقیماند و در این زمان که فریاد هل من ناصر انقلاب را شنید دوباره در کسوت سربازی که هیچگاه آن را ترک نکرده بود درآمد.

شمخانی ادامه داد: هرچند در بین ما به نیکی یا عادت مرسوم است که ما زنده خوب و مرده بد نداشته باشیم؛ ولی واقعیت این است که تعریف از تقوی از این قاعده پیروی نمیکند.

شمخانی با بیان اینکه فتنهای که در منطقه به شکلی حساب شده آغاز شده از روزهای ابتدایی انقلاب علیه انقلاب ما آغاز شده بود، تصریح کرد: مرحله اول این فتنه جنگ تحمیلی بود که مردم ما با مجاهدت از آن عبور کردند.

وی با اشاره به مراحل دیگر فتنهانگیزی فتنهگران علیه انقلاب اسلامی و جهان اسلام اظهار داشت: مرحله بعدی در زمان بیداری اسلامی شکل گرفت؛ بیداری اسلامی در روزهای آغازین فضای خوبی را طی کرد اما دشمنان تصور کردند که راه مقابله با این پتانسیل منحرف کردن آن از اهداف اصلی است. البته که این پتانسیل هنوز هم زنده است و با خون تقویها آبیاری میشود.

شمخانی تأکید کرد: راه مقابله با بیداری اسلامی این بود که این پتانسیل به جای هدف اصلی به سوی هدفی دیگر مانند انقلاب اسلامی روان شود.

شمخانی در پایان گفت: وضعیت آشوببار منطقه ما به دلیل نگاه سردمداران غرب برای مبارزه با اسلامخواهی ماست.

لازم به ذکر است، پیکر شهید تقوی پس از تشییع در تهران، روز سه شنبه - فردا- برای انجام آیین وداع و خاکسپاری، راهی اهواز خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار