ما قوی هستیم- ۱۰۰/ عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگوی تفصیلی با دفاع‌پرس:

«راهیان نور» اقدامی عملی در مواجهه با تهاجم فرهنگی/ «جوانان» گره‌گشای مشکلات امروز ایران هستند

علی گلمرادی پیرامون جوان‌گرایی در نقشه راه بیانیه گام دوم گفت: گام دوم انقلاب تجدید مطلعی خطاب به ملت ایران به‌ویژه جوانان بود که به مثابه منشوری برای خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی خواهد بود و فصل جدید زندگی اجتماعی را برای ملت ایران رقم می‌زند.
کد خبر: ۳۷۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۳ - 30November 2019

علی گلمرادی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی، نماینده مردم شهرستان‌های ماهشهر، هندیجان، امیدیه و عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس در خصوص ترویج فرهنگ دفاع مقدس و نقش این دوران در زمینه‌سازی ایجاد تمدن نوین اسلامی با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس به گفت‌وگو نشست که مشروح آن به شرح زیر از نظر مخاطبان گرامی می‌گذرد.

«راهیان نور» اقدامی عملی در مواجهه با تهاجم فرهنگی/ «جوانان» گره‌گشای مشکلات امروز ایران

دفاع‌پرس: با توجه به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به باور‌ها و ارزش‌های ملت ما و به خصوص نسل جوان، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس را در خنثی‌سازی تهاجم فرهنگی آن‌ها چگونه ارزیابی ارزیابی می‌کنید.

مسأله دفاع مقدس بسیار برای ملت و کشور ما حائز اهمیت است و باید تمام مسئولان در سیاست‌گذاری‌های خرد و کلان تمام توجه‌شان را به ترویج فرهنگ ایثار، شهامت و شهادت در جامعه معطوف کنند و تحقق این امر مهم نیز با شعار میسر نخواهد شد؛ در واقع حساسیت و اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس در حال حاضر از اصل موضوع بیشتر است. حفظ و نگهداری یک رویداد از ساخت و ایجاد آن مهم‌تر است که باید مورد توجه ما مسوولان قرار گیرد. ما برای یادآوری و زنده نگه‌داشتن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید به صورت اصولی و کارشناسی اقدام کنیم؛ چراکه این تکلیف مهم و بزرگ ما مسئولان است، در حقیقت هرگونه کوتاهی در مسیر ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه، منجر به شکاف میان نسل کنونی با نسل اول و دوم انقلاب اسلامی خواهد شد و این امر باعث می‌شود که دشمنان بتوانند تمام اهداف ضد ایرانی خود را محقق کنند، چرا که آن‌ها به دنبال تخریب عقاید و باور‌های نسل جوان ما هستند.

به عبارتی هر چقدر که اقدام و عمل ما برای آشناسازی نسل جوان‌مان با آموزه‌های دفاع مقدس بیشتر و گسترده‌تر باشد، راه‌های نفوذ دشمنان به باور‌ها و ارزش‌های نسل جوان مسدودتر خواهد شد؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین و اصولی‌ترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه است، فرهنگی که به شدت لرزه به تن بدخواهان و معاندان نظام و انقلاب اسلامی ما می‌اندازد. غربی‌ها که در جنگ تحمیلی از حامیان تراز اول رژیم بعثی بودند به خوبی می‌دانند که اگر نسل جوان ما نسبت به حقایق و وقایع آن دوران آگاه باشند، هیچ راهی برای نفوذ در کشور و تخریب باور‌ها و ارزش‌های ملت ما نخواهند داشت.

«راهیان نور» اقدامی عملی در مواجهه با تهاجم فرهنگی/ «جوانان» گره‌گشای مشکلات امروز ایران

تکلیف ما مسوولان در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل کنونی به قدری حائز اهمیت است که اگر در این مسیر کم کاری شود، به خون تک تک شهدا و رزمندگانی که سلامتی خودشان را برای حفظ امنیت، عزت، اقتدار و استقلال ملت و کشورمان در معرض خطر و آسیب قرار داده‌اند، خیانت بزرگی کرده‌ایم.

دفاع‌پرس: با توجه به اینکه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم و با تمام توطئه‌ها و دشمنی‌های غربی‌ها، با اقتدار وارد دهه پنجم شدیم، به نظر شما حفظ و ارتقاء قدرت انقلاب اسلامی در گرو چه مولفه‌هایی است.

حفظ و ارتقاء دستاورد‌های انقلاب اسلامی همواره از تاکیدات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و هست. یکی از عوامل مهمی که می‌تواند در این خصوص کارساز باشد، برگزاری یادواره‌های شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مراسم بزرگداشت مدافعان حرم است؛ در واقع ما هر چقدر که در مسیر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای‌مان تلاش و اقدام کنیم، به همان میزان توانسته‌ایم در مسیر برجسته‌سازی و تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی قدم برداریم؛ چرا که مصون ماندن جامعه ما از گزند توطئه‌های دشمنان در گرو نهادینه شدن و ترویج فرهنگ ایثار، ازخودگذشتگی و شهادت‌طلبی است.

در واقع نقش و جایگاه خبرگزاری دفاع مقدس که به طور تخصصی در مسیر شهدا و امام شهدا قدم گذاشته و برای حفظ یاد و خاطره رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس فعالیت می‌کند، در آگاهی‌بخشی به مردم و به ویژه نسل جوان با آموزه‌های دفاع مقدس حائز اهمیت است. همین مجموعه‌های ارزشی و انقلابی در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اثرگذارند که باید مورد توجه و حمایت مسوولان قرار گیرند.

«راهیان نور» اقدامی عملی در مواجهه با تهاجم فرهنگی/ «جوانان» گره‌گشای مشکلات امروز ایران

دفاع‌پرس: نقش راهیان‌نور در ترویج فرهنگ و آموزه‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان امروز را چگونه ارزیابی می‌کنید و در مجلس برای تقویت آن چه خواهید کرد؟

امروز راهیان نور بستری را فراهم کرده است تا بتوان به وسیله آن دستاورد‌های دفاع مقدس را برای دانشجویان تبیین کرد و اعزام داوطلبان از تمام اقشار کشور به اردو‌های راهیان نور، ضمن آشنایی آنان با مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس، نقش موثری در انتقال حقایق و ارزش‌های اسلامی و اعتقادی به آنان دارد؛ در حقیقت اردو‌های راهیان نور زمانی پربارتر خواهند بود که ما بتوانیم، نسل امروز را با فرهنگ ایثار، شهادت، روحیه ازخودگذشتگی و خودباوری آشنا کنیم؛ راهیان نور، زمینه مقابله عملی با تهاجم فرهنگی دشمن را مهیا کرده است و اگر ما بتوانیم حتی یک نفر را با فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت آشنا کنیم کار ارزشمندی انجام داده‌ایم.

حمایت از این نهاد ارزشی و انقلابی باید جزو وظایف مهم مسئولان و به ویژه قوای سه گانه باشد؛ چراکه هدف اصلی دست‌اندرکاران و مسئولان راهیان نور ترویج فرهنگ دفاع مقدس در کشور است، البته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و ما شاهد رونق در این عرصه هستیم، هر ساله با توجه به اعزام و حضور حداکثری داوطلبان به مناطق عملیاتی ما با کمبود امکانات و به ویژه اسکان در این مناطق مواجه هستیم که باید این مسئله مورد توجه مسئولان قرار گیرد؛ لذا باید توجه مجلس و دولت به بودجه این ستاد و مجموعه‌های ارزشی بیش از گذشته معطوف شود؛ چرا که ما معتقد هستیم هر چه در این مسیر تلاش کنیم توانسته‌ایم ملت و کشورمان را از تهاجم فرهنگی و تهدیدات غربی‌ها دور نگه داریم.

«راهیان نور» اقدامی عملی در مواجهه با تهاجم فرهنگی/ «جوانان» گره‌گشای مشکلات امروز ایران

با توجه به تمام فعالیت‌هایی که در مجلس صورت می‌گیرد و حاشیه‌ها و اختلاف نظر و سلیقه میان نمایندگان در مسأله‌های مختلف، دفاع مقدس و هرآنچه که در ترویج فرهنگ و دستاورد‌های دفاع مقدس کارساز باشد، وجه اشتراک تمام نمایندگان است و نگاه مجلس به فعالیت‌های راهیان نور بسیار مثبت است؛ لذا به عقیده بنده باید رابطه ستاد مرکزی راهیان نور با مجلس رابطه‌ای عمیق باشد؛ چراکه هر اندازه که نمایندگان نسبت به کم و کاستی‌ها و موانع پیش‌ روی این ستاد ارزشی آگاهی داشته باشند، قطعا برای از بین بردن موانع اقدام خواهند کرد.

دفاع‌پرس: در جهت عملیاتی شدن منویات حضرت امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تقویت حضور موثر جوانان در مدیریت کشور، مجلس چه راهکار‌هایی دارد.

اگر ما به دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و حضرت امام راحل هستیم باید برای اینکه جامعه ما به شکل آرمانی‌اش برسد، فارغ از حاشیه‌ها تلاش کنیم و بدانیم که این امر مهم محقق نخواهد شد مگر اینکه قبل از آن نهاد‌های اداره‌کننده کشور، آرمانی شکل گرفته باشند. انقلاب اسلامی در حالی به پنجمین دهه زندگی اش پا گذاشت که دشمنانش آرزوی شکست آن را داشتند، اما دوستانش امیدوارانه سربلندی ملت را نظاره گر بودند.

حضرت امام خامنه‌ای با صدور بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران و برای ادامه این راه روشن به تبیین دستاورد‌های شگرف چهار دهه گذشته پرداخته و توصیه‌های اساسی به منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ را ارائه کردند. گام دوم انقلاب تجدید مطلعی خطاب به ملت ایران به ویژه جوانان بود و به مثابه منشوری برای خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی خواهد بود و فصل جدید زندگی اجتماعی را برای ملت ایران رقم می‌زند.

در حقیقت گام دوم انقلاب، ملت ایران را به آرمان بزرگ تمدن‌سازی نزدیک می‌کند؛ یقینا از طریق جوان انقلابی دانا و کاردان، انقلاب اسلامی به آرمان‌هایش دست خواهد یافت؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی قاطعانه مشکلات جاری کشور و به خصوص گله‌مندی مردم نسبت به وضعیت معیشتی را جزو دغدغه‌های مهم‌شان دارند و به همین دلیل با اعتماد به اراده و عزم راسخ نسل جوان کاردان، متخصص و مقید به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی همواره به مسوولان تاکید کرده‌اند که زمینه حداکثری را برای حضور جوانان در مسیر خدمت به کشور و ملت مهیا کنند؛ لذا یکی از اقدامات شایسته مجلس دهم، تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان بود.

«راهیان نور» اقدامی عملی در مواجهه با تهاجم فرهنگی/ «جوانان» گره‌گشای مشکلات امروز ایران

با توجه به اینکه می‌دانیم دولت در بسیاری از موارد، از این قانون کارساز و مشکل‌گشا تمکین نکرد، اما مجلس شورای اسلامی به طور جد در تلاش است که قانون منع به کارگیری بازنشستگان که از عوامل مهم در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب است، در تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های مهم کشور اجرایی شود؛ لذا اگر تمام مسوولان در قوای سه گانه برای خلاصی کشور و ملت از مشکلات گوش به فرمان حضرت امام خامنه‌ای بودند، قطعا وضعیت امروز کشور مورد رضایت حداکثری مردم بود؛ لذا درست گفت آن عزیز ورزشکار که حل تمامی مشکلات در گرو حمایت از نائب امام زمان (عج) است.

دفاع‌پرس: اقتدار و توان بالای نظامی را تا چه حد در صیانت از کشور در مقابل دشمنان داخلی و خارجی موثر می‌دانید.

هیچ کسی نمی‌تواند نقش مهم و اساسی جمهوری اسلامی در تضعیف و شکست جریان تکفیری در عراق و سوریه را کتمان کند؛ لذا همین مسئله مهم مصداق بارز قدرت جمهوری اسلامی است که باعث شده دشمنان ما حساب کار دستشان بیاید و نتوانند به خود جرات جسارت به کشورمان را بدهند؛ لذا اینکه گفته می‌شود توافقات بین‌المللی همچون برجام که هیچ دستاوردی برای ملت و کشور ما جز خسارت نداشت، سایه جنگ را از سر ما برداشت، بی‌انصافی در حق مجاهدانی از جنس رزمندگان و شهدایی است که در نیرو‌های مسلح برای ثبات امنیت پایدار شبانه‌روز خدمت می‌کنند.

امروز ایران در جایگاه رفیع اقتدار و صلابت قرار دارد که هم کشور‌های دوست و هم نظام سلطه به خوبی به این امر واقف هستند؛ لذا با نگاهی گذرا به تاریخ کشورمان در قبل از وقوع انقلاب به خوبی متوجه می‎شویم که نه تنها ما از خود اختیار و قدرتی نداشتیم بلکه در کوچکترین تصمیم‎گیری برای امور کشور محتاج اظهارنظر‌های غرب بودیم. آمریکایی‌ها از بدو ظهور انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به نظام، انقلاب اسلامی و ملت ما دریغ نکردند؛ چراکه به خوبی می‎دانستند قدرتمند شدن انقلاب باعث تضعیف قدرت و حتی سلطه‌گری آن‌ها بر کشور‌های اسلامی خواهد شد.

امروز کشورمان به واسطه پیروزی انقلاب به جایگاهی از عزت و اقتدار در داخل و خارج از مرز‌ها دست یافته که به الگویی موثر و کارآمد برای کشور‌های مسلمان نشین و حتی برخی از کشور‌های اروپایی تبدیل شده است؛ لذا هیچ عاملی در عقب راندن دشمنان داخلی و خارجی کشورمان جز توان و اقتدار نیرو‌های مجاهد مسلح ما میسر نیست و توافقاتی همچون برجام جز مانع‌تراشی برای رسیدن به موفقیت‌ها چیزی عاید ملت و کشور نکرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار