نماینده ولی فقیه در مازندران:

مدیریت جهادی باعث رشد و موفقیت کشورمان خواهد شد

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی گفت: امروز مدیریت جهادی می‌تواند باعث رشد و موفقیت کشورمان شود.
کد خبر: ۳۷۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ - 29November 2019

مدیریت جهادی باعث رشد و موفقیت خواهد شد / تشریح پنج وسوسه دشمن در بیانیه گام دوم انقلاببه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ساری، با توصیه به تقوا و رعایت حلال و حرام، اظهار داشت: آدم باید باتقوا باشد و برای دستورات خدا احترام قائل شود و طبق دستورات خدا در برابر حرام توقف کند و حلال خدا را انجام بدهد.

وی افزود: واجبات خدا را محترم بشماریم و حرام خدا را محترم بشماریم و حلالش نکنیم و در برابر شئائر خدا تعظیم کنیم.

محمدی لائینی ادامه داد: خدا در قرآن فرموده از سفر دنیا و سفر حج زاد و توشه بردارید و بهترین کالایی که می‌توانید از دنیا برای مسافرت آخریت بردارید تقواست که در آخرت نجات دهنده است و با وجود تقوا در دنیا دزدی اتفاق نمی‌افتد و گناه خلاف واقع نمی‌شود، اختلاس و رانت خواری قطعا بوجو نمی‌آید و بداخلاقی‌ها و خشم و خشونت‌ها را نداریم و پرونده‌ها در دادگستری‌ها انباشته نخواهد شد اگر باتقوا باشند.

وی افزود: بهترین راهکار سالم سازی جامعه تقوا و روی آوردن به تقوا است و بن‌بستها را بر می‌دارد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه پیامیر اکرم در آغاز خطبه آغازین بعد از حمد، شهادتین را بر زبان جاری کردند، به 6 نکته درباره شهادتین اشاره کرد و گفت: شهادتین بسیار مسئله مهمی است و کلید ورود به حوزه ایمان و اسلام شهادتین است، همه حرمتهایی که برای مومن و مسلمان خدا در نظر گرفته شده با شهادتین منظور می‌شود.

وی با بیان اینکه بشر مشکل اعتقادی و اجتماعی مهم داشت، از شرک به عنوان مشکل اعتقادی یاد کرد و با بیان اینکه در شهادتین خدا را به توحید یاد می‌کنیم، افزود: ظلم مهمترین مشکل اجتماعی بشر در تاریخ بود و کشورهای دارای پول و ظلم به دیگران ظلم می‌کردند.

وی در خصوص نکته سوم شهادتین، اظهار کرد: از بدو تولد تا لحظه احتضار و ملاقات خدا با آدم است و تلقین کننده باید باشد که از جمله آنها ملک الموت است؛ کسی که نماز اول وقت بخواند عزراییل به هنگام قبض روح شهادتنین را تلقین می‌کند و شیطان را دور می‌کند.

محمدی لایینی افزود: شهادتین باید در عمق وجود ما قرار بگیرد و با تمام سلولهای وجود «لا اله الا الله» را بگوییم و زبانی نباشد و طوری که همه اعضا باید توحیدی باشد؛ خدا هم شهادت به توحید و نبوت می‌دهد، ملائکه و خود پیامبر هم شهادت می‌دهند.

این مسئول گفت: نکته ششم این است که در شهادت پیامبر از کلمه عبد استفاده شده است و یعنی بندگی کردن و بندگی را پذیرفتن و باید تعبد داشته باشیم چرا که بندگی برترین فضیلت است و پیامبر به این واژه افتخار می‌کرد.

محمدی لائینی بیان کرد: طبق فرمایش رسول مسیح هم بنده خدا بود و شهادتین و جایگاه شهادتین و عبودیت و بندگی خدا مهم است.

آیت الله لایینی در خطبه دوم با بیان اینکه باید جوری زندگی کنیم که در ملاقات با خدا روسفید بوده و شرمنده و سرافکنده نباشیم، گفت: پیامبر اکرم فرمودند هم برای امور دنیا و هم درباره آخرت و نهان و هم در آشکارا از خدا بترسید و تقوای خدا را در همه موارد و مواضع پیشه کنید.

وی با عنوان اینکه ما باید واقعا از خدا بترسیم و از اعمال خود نگران باشیم در روزی که ما و اعمال‌مان هستیم، گفت: کسانی که ما را وادار به گناه می‌کنند در آن روز خودشان گرفتارتر هستند.

محمدی لائینی با بیان اینکه اگر گناه کرده باشیم طاقت آتش را نداریم، به ماجرای امام علی (ع) در برخورد با یتیم، اشاره کرد و افزود: علی (ع) خود به آتش خود را نزدیک کرد و خطاب به خود گفت از آتش بترس، آتش آخرت را طاقت نداری و نباید یتیم را فراموش کنی؛ ما هم باید این کار را انجام بدهیم آیا طاقتش را داریم؟ نباید غافل نباشیم و با تقوا خودمان را نجات بدهیم.

امام جمعه ساری با تبریک هشتم ربیع الثانی میلاد امام عسکری (ع)، گفت: هفتم آذر روز نیروی دریایی را پشت سر گذاشتیم، نیروی دریایی خدمت خوب و فراوانی برای حفظ و امنیت آبهای نظام مقدس و در دفاع مقدس فداکاریهای بسیار در خور تحسین داشتند.

وی به دیدار جمعی از پرسنل نیروی دریایی دانشگاه علوم دریایی نوشهر اشاره کرد و با بیان اینکه امیر دریادار دوم کریم مصدری فرماندهی این دانشگاه گزارش خوبی داد، گفت: چقدر جوانان ما در این مملکت رشد کردند در هر حوزه ای می‌بینیم آنجایی که مدیریت جهادی بوده واقعا رشد کردیم و موفق شدیم که امروز دانشگاه علوم دریایی ما بعضی از رشته‌های ارشد جزو چهار تا کشور در دنیا است و در فکر ایجاد دکترای این رشته‌ها هستند که شاید در دنیا کسی نداشته باشد.

وی افزود: ناوشکن جماران که تولید دست فرزندان جمهوری اسلامی است در ساخت آن یک میلیون و 200 هزار قطعه بکار برده شده که ساخت داخل و جوانان بوده است و اگر به این جوانان بها بدهیم می توانند خودرو و یخچال درست تولید کنند که خانواده‌ها به فکر جنس خارجی نیفتند.

وی به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و با بیان اینکه مجلس ما باید مجلس کارآمدتر باشد و نمایندگان خوب به مجلس راه پیدا کنند، تأکید کرد: مردم باید از همین الان حرفها را خوب بشنوند و و بررسی کنید و به اصلح رای بدهند و خانه ملت را به اصلح بسپارند.

محمدی لائینی با بیان اینکه در فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب آمده است «انقلاب پرشکوه ایران که پرشکوه ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است تنها انقلابی است که یک چله پر افتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه  وسوسه‌هایی که غیرقابل مقاومت به نظر می‌رسیدند از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده است».

محمدی لائینی با بیان اینکه وسوسه‌ها دور دو محور کرامت و اصالت شعارها است، گفت: حداقل این پنج وسوسه پیش روی ملت ایران بوده و است که اولین وسوسه جدایی دین از سیاست بود.

امام جمعه ساری ادامه داد: دومین وسوسه را وسوسه اتکأ به غرب و تسلیم در برابر شیطان بزرگ و سومین وسوسه  را پیوستن به معاهده‌های جهانی اعلام کرد و افزود: در این وسوسه زنجیر اسارت و تحریم را با دست خودمان به گردن ما می‌آویزد و تحت عنوان پیوستن به جامعه جهانی به دعوت از نظم جهانی و قبول معاهده‌های بین المللی ما را دعوت می‌کنند.

وی چهارمین وسوسه را القاء تفکر نه غزه نه لبنان عنوان کرد و گفت: وسوسه پنجم نیز دست کشیدن از دانشهای فاخر بسیار اثربخش مثل هسته ای دفاعی در حوزه صنایع دفاعی و صنایع موشکی بود.

وی ادامه داد: حداقل این پنج وسوسه همیشه پیش روی ملت ایران بوده و هنوزم ادامه دارد و اگر این وسوسه‌ها عملی می‌شد و ملت قبول می‌کرد هم کرامت و هم اصالت شعارهایش را از بین می‌برد امام ملت نپذیرفت.

محمدی لائینی ادامه داد: برای اینکه این وسوسه ها مورد قبول واقع شود و مردم تسلیم این وسوسه‌ها بشوند دشمنان از آغاز تا امروز شگردهایی داشتند که آخرین آن فشار تحریمها بود؛ آنقدر تحریمها را سنگین کنند که شکننده باشد و ملت ایران دست از اسلام و نظام و انقلاب بر دارد و این مسئله بعد از روی کار آمدن ترامپ شدت گرفت.

این مسئول ایجاد آشوبهای کوچه خیابانی و داخلی را دو شگرد سیاست قدیمی بنی امیه دانست و افزود: این مسئله یک چیز جدیدی نیست؛ بنی امیه هم اسامی دوستان علی را حذف کرده و حقوق را قطع و تحت فشار سنگین تحریم اقتصادی قرار داشتند و گروههایی را در گوشه و کنار قلمرو حکومت امام علی می‌فرستاد که می‌کشتند و می‌زدند و غارت می کردند و می گریختند و  همین چیزی که در فتنه 88 اتفاق افتاد.

وی از فتنه اخیر به عنوان بدترین و پیچیده‌ترین و خطرناکترین فتنه یاد کرد و افزود: ملت بابصیرت شگردهای دشمن را پشت‌سر گذاشت و از کرامت و اصالت شعارهای‌شان در برابر وسوسه‌ها دفاع و حمایت کردند که تحسین مقام معظم رهبری را این هوشیاری و بصیرت و بیداری شما برانگیخته است.

این مسئول ادامه داد: حرکت جریان آشوب بسیار بسیار خطرناک بوده که حضرت امام خامنه‌ای از آن بسیار بسیار عمیق، وسیع و خطرناک تعبیر کردند و شما مردم در مقابل آشوبگران به میدان آمدید.

وی با بیان اینکه در مازندران روز یکشنبه راهپیمایی‌های عظیم از جمله در مرکز استان شکل گرفت که با بصیرت و هوشیاری مردم اتفاق افتاد و حساب بعضی از اعتراضها را نسبت به بعضی از مسائل جدا کردند.

وی خطاب به مسئولین گفت: مسئولین ما و صدا و سیمای ما باید صدای اعتراض مردم را بشنوند و باید ببینند که مردم نسبت به برخی عملکردها ناراحت و ناراضی هستند و نقد و اعتراض دارند اما رفتار یک عده آشوبگر را برنتابیدند و صف‌شان را جدا کردند و بزرگترین ضربه را به آشوبگران زدند.

امام جمعه ساری از دستگاهها و نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی تشکر کرد و گفت: اینها با رویکرد اخلاقی انسانی آمدند مدیریت کردند و شبانه روز در میدان بودند تا این توطئه خنثی شد.

وی با بیان اینکه تقدیر رهبر انقلاب اسلامی و ما از مردم به این معنی نیست که مسئولین ما این موارد نارضایتی‌ها را نبینند و در فکر حل مشکلات نیستند و باید بدانند در کار آنها عیب و ایراد زیاد وجود دارد، گفت: باید مدیریت کنند و بخصوص با توصیه رهبری باید به نرخ اجناس و قیمتها دقت و نظارت بیشتری بشود که خودسرانه افزایش پیدا نکند و مشکلات را ببینند و حل کنند ما مشکلات سنگین در استان داریم؛ ما به رهبر عزیزمان می‌گوییم ای رهبر بزرگوار این ملت به عشق تو به میدان آمده و حمایت از شما و آرمان شهیدان را هیچگاه رها نخواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار