مراسم هفدهمین یادواره ۱۰۰ شهید مسجد جامع قم برگزار شد

مراسم هفدهمین یادواره ۱۰۰ شهید مسجد جامع قم با حضور جمعی از همرزمان و خانواده‌های معظم شهدا در مسجد جامع قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷ - 30November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم هفدهمین یادواره ۱۰۰ شهید مسجد جامع قم با حضور امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فرماندهان سپاه و بسیج، همرزمان و خانواده‌های معظم شهدا و اهالی منطقه در مسجد جامع قم برگزار شد.

«علیرضا زاکانی» نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در این مراسم به ذکر خاطراتی از رشادت شهدا بخصوص شهیدان قاسم عسکری، مجید طلا و حمیدی پرداخت و اظهار داشت: شهدا آنقدر در راه و مرام خود استوار و به ولایت وفادار بودند که حاضر شدند با ایثار جان خویش، برای باز شدن مسیر حرکت رزمندگان اسلام، خود را روی سیم خاردار‌ها بیندازند.

مراسم هفدهمین یادواره 100 شهید مسجد جامع قم برگزار شد////////در حال تکمیل...

وی افزود: ما هر قدر که برای انقلاب کار کنیم، هنوز بدهکاریم و روز به روز بدهکارتر هم می‌شویم و هیچگاه نباید خود را طلبکار بدانیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هیچ یک از تعلقات دنیوی مانع این نشد که شهدا از حرکت در مسیر دفاع از اسلام و ولایت و انقلاب دست بردارند و ما نیز باید تا آنجا که مطمئن باشیم که چیزی برای فدا کردن در این راه برایمان باقی نمانده است، مجاهدت و تلاش نماییم.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور، تاکید کرد: مسئولان باید نسبت خود را با مردم و ولایت به طور واضح، مشخص کنند؛ شهید چمران در بحبوحه محاصره دشمن، علی‌رغم همه مسئولیت‌هایی که داشت، خود وارد صحنه شد و تا رسیدن به پیروزی دلیرمردانه با دشمن مبارزه کرد.
 
مراسم هفدهمین یادواره 100 شهید مسجد جامع قم برگزار شد////////در حال تکمیل...
در ادامه سردار «حسین کاجی» پیشکسوت و راوی دفاع مقدس به بیان خاطرات و ویژگی‌هایی از شهیدان والامقام، محمد معزی، حسین قاسمی، حسین خاکبازان، مهدی کرزه بر، علی محمد بیان، غلامعلی رحیمی، علی ماشاءاللهی، شهید محمدرضا شفیعی و شهید مدافع حرم مهدی لطفی نیاسر پرداخت.
 
وی بیان داشت: در چهلمین سالگرد تشکیل بسیج پای سفره شهدایی نشسته ایم که منش آنها، اخلاص، معنویت، صداقت و حمایت از ولایت بود.کاجی خاطرنشان کرد: شهید معزی تک پسر خانواده بود و در کربلای یک با لب تشنه شهید شد و پیکر مطهرش سال‌ها بعد تفحص شد، شهید بیان در دفاع از امام و انقلاب در کردستان شهید شد و هنوز پیکر مطهرش مفقود است.
 
کاجی متذکر شد: شهید رحیمی در شیاکو مفقود شد، شهید ماشاءاللهی عنایت حضرت معصومه (س) منجر به تحول اخلاقی در او شد و همچنان در محافل دانشجویی منشاء تحول است و شهید شفیعی نیز شهیدی است که حضرت آقا به آن شهید عزیز عنایت دارند.
 
وی با بیان اینکه انس با نماز، قرآن و توسل به اهل بیت (ع) از ویژگی‌های شهیدان والامقام بود، تصریح کرد: شهدا هم اکنون در دوران حلول و در وسط میدان هستند و در دوران حضور نیز در رکاب حضرت، ولی عصر (عج) خواهند بود.
 
این مراسم با شعرخوانی کودک خردسال «محمد خوش لهجه» و مرثیه سرایی «حسن شالبافان» همراه بود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار