حشد الشعبی:

مقامات سیاسی عراق از بدنام کردن نهادهای امنیتی خودداری کنند

«الحشد الشعبی» عراق در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه نیروهای این سازمان در هیچ عملیات یا فعالیتی در داخل شهرهای عراق مشارکت نداشته‌ است، از مقامات سیاسی خواست ضمن پذیرفتن مسئولیتی که بر عهده آن‌ها بوده از تلاش برای بدنام کردن نهادهای امنیتی خودداری کنند.
کد خبر: ۳۷۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷ - 30November 2019

مقامات سیاسی عراق از بدنام کردن نهادهای امنیتی خودداری کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سازمان «الحشد الشعبی» عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد که نیروهای این سازمان در هیچ عملیات یا فعالیتی علیه معترضان برای مقابله با خشونت‌ها در جریان اعتراضات در داخل شهرهای عراق مشارکتی نداشته است.

به گزارش وبگاه خبری بغدادالیوم، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: تا به این لحظه حشد الشعبی هیچ عملیات امنیتی میدانی برای حفاظت از جان معترضان یا مقابله با اقدامات خشونت‌بار در داخل شهرها حضور نداشته است و اظهارات برخی مقامات استان نجف اشرف درباره اینکه قربانیان حوادث اخیر این شهر به‌دلیل برخورد گروه «سرایا عاشوراء» با آن‌هاست، اصلا صحت ندارد  و کاملا واضح است که برای فرار از مسئولیت در قبال این حوادث بیان می‌شود.

این سازمان از مقامات سیاسی خواست ضمن پذیرفتن مسئولیتی که بر عهده آن‌ها بوده از تلاش برای بدنام کردن نهادهای امنیتی خودداری کنند.

«فواد الیاسری» استاندار نجف روز جمعه نیروی امنیتی ویژه حفاظت از آرامگاه محمدباقر الحکیم را متهم کرد که با آتش گشودن به روی معترضان ده‌ها نفر را کشته یا زخمی کرده است.

برخی شبکه‌های اجتماعی هم در تلاش برای پخش شایعاتی مختلف علیه حشد الشعبی هستند تا آن را به سرکوب معترضان متهم کنند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها