دختر صدام برای ضد ایرانی نشان دادن اعتراضات عراق دست به دامن پدرش شد

رغد صدام دختر دیکتاتور معدوم عراق صوتی منتسب به پدرش را منتشر کرد تا فضای اعتراضات این کشور را ضد ایرانی نشان دهد.
کد خبر: ۳۷۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳ - 30November 2019

دختر صدام برای ضد ایرانی نشان دادن اعتراضات عراق دست به دامن پدرش شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیاالیوم، رغد صدام دختر صدام دیکتاتور معدوم عراق صوتی منتسب به پدرش را منتشر کرد تا فضای اعتراضات این کشور را ضد ایرانی نشان دهد.

رغد در حساب توئیتری خود صوتی را منتشر کرد که گفته می‌شود متعلق به صدام است و می‌گوید «فکر می‌کردند، می‌توانند شما را به تهران ببرند، می‌خواهند عراق را روستایی از توابع سرزمین فارس کنند؛ اما شما امیدشان را ناامید کردید و درسی به آن‌ها خواهید داد که سزاوارش هستند.»

مشخص نیست صدا، صدای دیکتاتور معدوم است یا خیر و اینکه چه زمانی بیان شده یا خطاب به چه کسانی و درباره چه موضوعی مطرح شده است؛ اما حساب توییتری دختر صدام با انتشار آن تلاش کرده که فضای اعتراض در کشورش را که اعتراض به بیکاری، وضعیت بد معیشتی و فساد است، اعتراض به ایران نشان بدهد.

اعتراضات در عراق از ابتدای اکتبر آغاز شد؛ پس از وقفه‌ای چند روزه به‌دلیل فرارسیدن ایام زیارت اربعین حسینی (ع)، تظاهرات در شهرهای عراق از بیست و پنجم اکتبر از سر گرفته شد و تاکنون ادامه دارد. 

معترضان در ابتدا خواستار بهبود وضعیت معیشتی، کاهش بیکاری و مبارزه با فساد (سیاسی و اقتصادی) بودند؛ اما در ادامه و با دخالت دولت‌های بیگانه، سمت‌وسوی اعتراضات به‌سوی تمام حکومت سیاسی عراق رفته و هرچند نخست‌وزیر پیشتر برای استعفا اعلام آمادگی کرده بود، اعتراضات ادامه یافته است.

روز گذشته، عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق پس از خطبه‌های نماز جمعه که موضع مرجعیت عالی در عراق (آیت‌الله سیستانی) مطرح شد، اعلام کرد که به‌زودی استعفای خود را تقدیم پارلمان خواهد کرد تا پارلمان به موجب مصلحت، تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها