اظهارات پوتین در خصوص ضرورت حمایت کُردهای سوریه از روس‌ها

رئیس جمهوری روسیه گفت: برخی از موفقیت‌های این کشور در سوریه در سایه حمایت ملت کُرد به‌دست آمده است.
کد خبر: ۳۷۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ - 30November 2019

اظهارات پوتین در خصوص ضرورت حمایت کُردهای سوریه از روس‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اظهار داشت که برخی از موفقیت‌های این کشور در سوریه، در سایه حمایت ملت کُرد به‌دست آمده است.

به گفته وی، پلیس نظامی روسیه در مناطق مرزی سوریه و ترکیه با پشتیبانی کُردهای ساکن منطقه روبرو است، برای اینکه برای همه واضح است که نیروهای نظامی روسیه برای حفاظت و دفاع از آن‌ها در منطقه حضور دارند.

رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در نشست شورای روابط بین‌الملل روسیه در شهر «نالچیک» گفت: «ما از لحاظ تاریخی همواره روابط خوب و همراه با حسن نیتی با مردم کُرد داشته‌ایم؛ گذشته از این، در حال حاضر موفقیت‌های به‌دست آمده در تثبیت اوضاع در مناطق مرزی سوریه و ترکیه در سایه حمایت کُردها و علاقه‌مندی آن‌ها حاصل شده است؛ آن‌ها با پلیس نظامی روسیه رفتار بسیار دوستانه‌ای دارند، برای اینکه می‌بینند و به‌خوبی این مسئله را درک می‌کنند که ارتش روسیه برای دفاع از آن‌ها در منطقه حضور دارند و این یک واقعیت است.»

پوتین در بخش دیگری از سخنان خود ابراز تاسف کرد که رسانه‌های گروهی این کشور توجه زیادی به مشکلات موجود در روابط بین‌المللی ندارند؛ پوتین ابراز اطمینان کرد که مطبوعات و دولت باید به طور دائم به این موضوع بپردازند.

وی افزود: جای تاسف دارد که در رسانه‌های گروهی مرکزی و در مطالب منتشره آن‌ها در اینترنت، به اندازه کافی به این موضوع پرداخته نمی‌شود.

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه در کشوری مانند روسیه که از لحاظ قومی و مذهبی دارای ترکیب بسیار پیچیده‌ای است، گفت: مسئله‌ای مهم‌تر از موضوع روابط بین‌الملل وجود ندارد؛ اگر ما می‌خواهیم تا وحدت مردم روسیه در سطح گسترده و در معنای واقعی کلمه حفظ و تقویت شود، مسلماً باید به این مسئله پرداخته و به آن توجه کافی داشته باشیم، همانطور که موضوع سلامت در مرکز توجه است؛ تمامی پیشنهادات ارائه شده در این زمینه باید مورد مطالعه و بررسی تحقیق قرار گرفته و نتایج آن به اجرا گذاشته شود.

پوتین همچنین بر لزوم اقدامات موثر برای ایجاد سازگاری اجتماعی مهاجرین و قطع خطر افزایش افراط گرایی در کشور تاکید کرد و یادآور شد: لازم است تا اقدامات موثر و سازنده‌ای برای سازگاری اجتماعی بیشتر مهاجرین انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ مسلماً ما خوشحال می‌شویم که مهاجرینی که می‌خواهند در کشور ما زندگی کرده، تحصیل و کار کنند را بپذیریم؛ ولی ضروری است تا از خطرات ناشی از جهل، افراط گرایی و تمایلات تند به‌طور جدی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار