سردار دهقان در دیدار با همتای عراقی خود:

حمایت از ارتش عراق بخشی از راهبرد دفاعی ایران است

وزیر دفاع با بیان اینکه حمایت از ارتش و نیروهای مسلح عراق بخشی از راهبردهای دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: هرگونه اقدامی در عراق و سوریه باید با هماهنگی کامل دولت مرکزی در این کشور‌ها باشد.
کد خبر: ۳۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱ - 29December 2014

حمایت از ارتش عراق بخشی از راهبرد دفاعی ایران است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، دکتر خالد متعب یاسین العبیدی وزیر دفاع جمهوری عراق که صبح امروز برای انجام یک سفر رسمی وارد تهران شده، پس از انجام مراسم استقبال رسمی که از سوی سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، با همتای ایرانی خود دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقهای و بینالمللی گفتگو کرد.

سردار دهقان در این دور از مذاکرات با اشاره به وجود همبستگیهای عمیق فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و قومی میان دو ملت و تاکید بر ضرورت گسترش همکاریهای دفاعی، نظامی میان دو کشور گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از ارتش و نیروهای مسلح عراق را بخشی از راهبردهای دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه میدانیم.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران افزود: حمایت از وحدت و تمامیت ارضی عراق، توسعه مردمسالاری بر اساس ساز و کارهای پیشبینی شده در قانون اساسی، برقراری کامل امنیت و کمک به پیشرفت همه جانبه عراق از جمله سیاستهای اصولی و پایدار جمهوری اسلامی ایران به شمار میرود.

وی با بیان اینکه نگاه جمهوری اسلامی ایران به عراق فراقومی و فراطائفی است، تصریح کرد: همه افراد این کشور باید در روند و ساختار سیاسی منطبق بر قانون اساسی عراق نقشی سازنده و موثر داشته باشند.

سردار دهقان با تبریک پیروزیهای اخیر ارتش و نیروهای مردمی عراق در مقابله با تروریستهای تکفیری داعش گفت: عمیقا معتقدم، با شکلگیری یک اجماع ملی در عراق جهت مقابله با تروریسم، حماسهای تاریخی شکل گرفته و امیدواریم روند پاکسازی مناطق آلوده عراق از لوث وجود تروریستها با همین شدت و قوت ادامه یابد.

وی با انتقاد شدید از اقدامهای یکجانبهگرایانه به بهانه مبارزه با داعش و تروریسم، گفت: اینگونه اقدامات میتواند به استمرار بقاء و تقویت ریشههای تروریسم در منطقه کمک بیشتری کند، هرگونه اقدامی در عراق و سوریه باید با هماهنگی کامل دولت مرکزی در این کشورها باشد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با تقبیح شدید هرگونه رفتاری که قوام و انسجام در عراق را تضعیف و یا رویکردی تجزیهطلبانه را به ذهن متبادر میکند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای سقوط رژیم بعثی، حامی دولت در این کشور بوده و بر حضور و مشارکت همه طرفها در روند سیاسی عراق تاکید داشته است.

سردار دهقان در پایان با استقبال و ابراز خرسندی از سفر وزیر دفاع عراق به جمهوری اسلامی ایران، آمادگی کشورمان را برای گسترش همکاریهای دفاعی ـ نظامی و کمک به تقویت بنیه دفاعی و تقویت ارتش این کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها