«شیخ نعیم قاسم» خطاب به سیاستمداران لبنانی:

بحران لبنان بزرگ‌تر از طایفه‌گرایی یا حزب‌گرایی است

معاون دبیرکل حزب‌الله اعتراض مردم در کشوری پر از فساد، فرار مالیاتی و مداخلات سیاسی را امری طبیعی عنوان کرد و گفت: سیاستمداران لبنانی نباید به سود خود یا سود حزب خود فکر کنند؛ زیرا بحران بسیار بزرگ‌تر از سود، طایفه‌گرایی یا حزب‌گرایی است.
کد خبر: ۳۷۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ - 30November 2019

بحران لبنان بزرگ‌تر از طایفه‌گرایی یا حزب‌گرایی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: دولت‌های پیشین در لبنان نتوانستند در وضعیت نظام بهبودی حاصل کنند و اعتراض مردم در کشوری که پر از فساد، فرار مالیاتی و مداخلات سیاسی است و عدالت در آن وجود ندارد، امری طبیعی است.

براساس گزارش شبکه المنار، نعیم قاسم ادامه داد: با طولانی شدن بحران فعلی، فرصتی برای هیچ سیاستمداری باقی نمی‌ماند که به سود خود یا سود حزب خود فکر کند؛ زیرا بحران بسیار بزرگ‌تر از سود، طایفه‌گرایی یا حزب‌گرایی است.

وی تأکید کرد: زمانی‌که دولت تشکیل شود و راه‌حل‌های عینی برای گام‌های اصلاحی که می‌تواند کشور را به مرحله جدیدی منتقل کند، آغاز شود، سود آن برای همه خواهد بود.

معاون حزب‌الله در ادامه گفت: امروز مرحله‌ای فرا رسیده که تصمیم نهایی برعهده طرف‌های داخلی است و عاملان فشارهای خارجی دریافته‌اند که نمی‌توانند راه‌حلی در این زمینه بر لبنان تحمیل کنند. لبنانی‌ها باید انتخاب کنند و مسئولیت خروج کشور از این بحران را بپذیرند؛ کشور نیازمند دولتی است که آن را به سمت آرامش ببرد.

اعتراضات در لبنان از بیست و پنجم مهرماه آغاز شد؛ «سعدالحریری» نخست‌وزیر در هفتم آبان‌ماه استعفا داد و هفته قبل اعلام کرد، قصدی برای نخست‌وزیر شدن مجدد ندارد. 

رایزنی‌ها ادامه دارد و تمام نگاه‌ها فعلا به این موضوع است که «میشل عون» رئیس‌جمهور چه زمانی را برای آغاز رایزنی‌های پارلمانی برای تشکیل دولت جدید آغاز می‌کند. 

نعیم قاسم هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد: «آمریکا پنهانی حرکت می‌کند و شرایط خود را تحمیل می‌کند و تلاش دارد که نتایج  به نفع آن باشد»

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد هم هفته گذشته در گزارشی درباره وضعیت لبنان، در موضعی مداخله‌جویانه خواستار خلع سلاح مقاومت لبنان شد.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار