برگزاری نخستین نشست کمیته «روحانیت و مردمی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد»

نخستین نشست کمیته «روحانیت و مردمی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد» با حضور مسئولان دفاتر نمایندگی‌های ولی فقیه در سازمان‌ها، نهادها و ادارات استان برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ - 30November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، نخستین نشست کمیته روحانیت و مردمی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور مسئولان دفاتر نمایندگی‌های ولی فقیه در سازمان‌های نظامی و انتظامی، مراکز دانشگاهی و ادارات دولتی استان در محل حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام «سیروس حکمتی‌نیک» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تاکید بر ضرورت ایجاد روحیه انقلابی و ایثارگری در جامعه، اظهار داشت: الگو‌پذیری از رزمندگان دفاع مقدس در جامعه رسالت بسیج ۲۲‌گانه به‌ویژه قشر بسیج طلاب و روحانیت و در راس آن، روحانیون رزمنده است.

نخستین نشست کمیته «روحانیت و مردمی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد» برگزار شد

وی گسترس ارزش‌های انقلاب اسلامی و ایجاد روحیه شهادت‌طلبی و ایثار را از وظایف روحانیت بیان کرد و افزود: همه سازمان‌ها و نهاد‌ها باید این تفکر را اول در خود تقویت کرده و سپس به دیگران انتقال دهند.

حجت‌الاسلام «کمال جهانبخشی» مسئول سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: هدف از شکل‌گیری این کمیته افزایش تعامل، مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های نهادهای فرهنگی به‌ویژه نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان‌ها و ادارات است.

وی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را راه نجات و برون‌رفت از وضعیت کنونی دانست و با تشریح وظایف کمیته روحانیت و مردمی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، افزود: بهترین راه برای معرفی شهدای روحانی و رزمندگان به جامعه استفاده از ظرفیت نهادهای نمایندگی ولی فقیه در ادارات و سازمان‌ها است.

نخستین نشست کمیته «روحانیت و مردمی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد» برگزار شد

دبیر کمیته روحانیت و مردمی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با تبیین نقش روحانیت و جان‌فشانی این قشر در دفاع مقدس، عنوان کرد: شهدای روحانی نباید مورد بی‌مهری و مظلومیت قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام «قدرت‌الله خرم‌روز» رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه روحانیت در دفاع مقدس در ایجاد روحیه تبلیغی و رزمی نقش مهمی داشتند با اشاره به خاطراتی از شهیدان «میثمی» و «ردانی‌پور»، گفت: قشر روحانیت در دوران دفاع مقدس بعضا فرماندهی می‌کردند.

حجت الاسلام «سید عبدالمومن موسوی» مدیر حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویر احمد هم در این نشست به نقش اخلاقی و تربیتی روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: لازم است کنگره شهدای روحانیت در استان با حمایت و مشارکت همه دستگاه‌ها برگزار شود.

نخستین نشست کمیته «روحانیت و مردمی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد» برگزار شد

حجت الاسلام «رضا افتخاری» مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با تاکید بر استفاده از ظرفیت این سازمان و روحانیون تبلیغی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر ها و روستاها، متذکر شد: بیان خاطرات دوران دفاع مقدس، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و معرفی ماهیانه یک شهید در سطح استان از برنامه‌هایی است که در انتقال این فرهنگ اثرگذار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها