معرفی کتاب؛

«نوک پیکان»

کتاب «نوک پیکان» بیان خاطرات ایثارگر و جانباز دوران دفاع مقدس «محمد سیروانی» به قلم «حسن ساجدی» است که در زمستان سال 95 به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۳۷۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰ - 04December 2019

«نوک پیکان»به گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از بیرجند، کتاب «نوک پیکان» در 12 فصل شامل دوران کودکی و اولین اعزام، شرکت در عملیات های فتح المبین، والفجر مقدماتی، والفجر یک، والفجر 3 و 4، ماموریت در بیرجند، عملیات میمک، عمیلات بدر، والفجر 8، مجروحیت و دوران نقاهت، عملیات حلبچه، بررسی شرق کشور و اسناد و تصاویر در 470 صفحه به نگارش در آمده است.

در بخشی از این کتاب در خاطره‌ای از تشییع شهید «عبدالحسین برونسی» آمده است:

ایشان فرمانده تیپ امام جواد (ع) بود. او فرمانده تیپ های زحمتکش و سخت کوش بود. شهید برونسی دو بار تشییع شد و الان دو جا قبر دارد. یک بار در همان زمان در همان مشهد در 9 اردیبهشت سال 64 تشییع شد. جسد شهید سوخته بود و قابل شناسایی نبود. فقط بچه های گردانی که با ایشان رفته بودند گفتند ایشان اینجا تیر خورد. یکی از اجاسد سوخته را به عنوان جسد شهید برونسی تشییع کردند.

باز در چند سال اخیر که گروه تجسس در آنجا کاووش می کردند، از روی آزمایش های DNA جسد دیگری را به عنوان پیکر شهید برونسی معرفی کردند که این بار در روستای خودشان بین تربت حیدریه و نیشابور دفن شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها