نیمی از صهیونیست‌ها خواستار کنار رفتن نتانیاهو از نخست‌وزیری هستند

نظرسنجی‌های جدید در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد، 48 درصد از ساکنان فلسطین اشغالی معتقدند نتانیاهو با سه پرونده مجرمانه‌ای که دنبال خود دارد، نباید به نخست‌وزیری ادامه دهد.
کد خبر: ۳۷۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ - 30November 2019

نیمی از صهیونیست‌ها خواستار کنار رفتن نتانیاهو از نخست‌وزیری هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نظرسنجی‌های جدید در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد بعد از اعلام جرم رسمی از سوی دادستانی کل رژیم صهیونیستی علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، افکار عمومی صهیونیست‌ها درباره تداوم نخست‌وزیری وی شدیدا گسسته و دو قطبی شده است.

طبق پیمایش انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی «اسمیت» به سفارش نشریه «اسرائیل هیوم»، 48 درصد از ساکنان فلسطین اشغالی معتقدند نتانیاهو با سه پرونده مجرمانه‌ای که دنبال خود دارد، نباید به نخست‌وزیری ادامه دهد و 46 درصد نیز با تداوم حضور وی در این پست موافق هستند.

به نوشته وبگاه عروتص شو اگر انتخابات سراسری جدیدی (که سومین انتخابات در سال جاری خواهد بود) هم‌اکنون در فلسطین اشغالی برگزار شود، حزب ائتلافی «آبی‌وسفید» به رهبری «بنی گانتز» حائز ۳۵ کرسی پارلمان می‌شود و حزب «لیکود» به رهبری نتانیاهو نیز 33 کرسی را به‌دست می‌آورد.

براساس نتایج این نظرسنجی، ائتلاف احزاب چپ‌گرا با پیشرفت یک کرسی در مقایسه با انتخابات شهریور ماه، دارای 58 کرسی در پارلمان جدید رژیم صهیونیستی (کنست) خواهد بود. ائتلاف احزاب راست‌گرا اما با افت یک کرسی، به تعداد 54 کرسی در پارلمان می‌رسند.

حزب «اسرائیل بیتُنا» به رهبری «آویگدور لیبرمن» که از سوی تقریبا تمام کارشناسان سیاسی رژیم صهیونیستی به‌عنوان مهره تعیین‌کننده در تشکیل کابینه ائتلافی لقب گرفته، مانند انتخابات قبلی در رقم هشت کرسی باقی می‌ماند.

وضعیت حزب لیکود در صورت شکست خوردن نتانیاهو در برابر «گیدئون سعر» در انتخابات درون‌حزبی ماه آینده بدتر نیز خواهد بود و اگر سعر به رهبری حزب لیکود برسد آنگاه در انتخابات سراسری به 31 کرسی می‌رسند.

پیش از این نیز نظرسنجی دیگری، که به سفارش نشریه «اسرائیل هیوم» انجام شده بود، نشان داد که انتخابات سراسری مجدد هم نمی‌تواند بحران و بن‌بست سیاسی کنونی در رژیم صهیونیستی را حل کند.

در پی ناکامی نتانیاهو و گانتز در فرصت‌های چهار هفته‌ای برای تشکیل کابینه بود که رئیس رژیم صهیونیستی چند روز پیش 120 نماینده پارلمان را موظف کرد تا طی بیست‌ویک روز آینده فردی را پیدا کنند که بتواند کابینه ائتلاف حداکثری تشکیل دهد.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار