نمایش اقتدار ارتش(۶۶)/ گزارش دفاع پرس از پنجمین روز رزمایش ارتش؛

آغاز فاز نمایش قدرت نداجا در رزمایش ارتش؛ غرش نور و نصر بر فراز دریای عمان/ پیام «خدا قوت» فرمانده، خستگی‌ها را در کرد

پنجمین روز از رزمایش محمد رسول‌الله(ص) ارتش، را باید روز نمایش قدرت نیروی دریایی دانست. روزی که نور و نصر بر فراز آب‌های دریایی عمان غریدند و بر سر اهداف خود خراب شدند.
کد خبر: ۳۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶ - 29December 2014

آغاز فاز نمایش قدرت نداجا در رزمایش ارتش؛ غرش نور و نصر بر فراز دریای عمان/ پیام «خدا قوت» فرمانده، خستگی‌ها را در کرد

به گزارش خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش ارتش، رزمایش گسترده و مشترک محمد رسولالله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز در پنجمین روز برگزاری، رنگ دریا به خود گرفت.

** نجات نفتکش ایرانی از چنگ هشت قایق دزدان دریایی توسط نداجا

نجات یک نفتکش ایرانی در خلال رزمایش ارتش اولین خبری بود که امروز توجه همگان را به خود جلب کرد.

http://www.defapress.ir/IDNA_media/image/2014/04/23445_orig.jpg

ناوگروه سیودوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جماران و ناو پشتیبانی بوشهر که در قالب یکانهای حاضر در رزمایش محمد رسولالله (ص) ارتش و به منظور تامین امنیت آبراههای بینالمللی در محدوده شمال اقیانوس هند و خلیج عدن، به اجرای ماموریت میپردازند، امروز توانست یک فروند نفتکش ایرانی را از چنگ هشت فروند شناور دزدان دریایی در ورودی تنگه باالمندب نجات دهند.

** پرتاب موفقیتآمیز موشکهای راهبردی ساحل به دریا «نور» و «نصر»

«نور» و «نصر» دو موشک کروز راهبردی هستند که امروز از ساحل آبهای دریای عمان سامانههای بومی ولایت بهسمت اهداف مورد نظر پرتاب شدند.

http://www.defapress.ir/IDNA_media/image/2014/12/55515_orig.jpg

این دو موشک که جزو پیشرفتهترین موشکهای ساحلپایه تولید شده در دهه اخیر محسوب میشوند، پس از ارتقای تجهیزات رهگیری و نصب سامانههای بومی رادارگریز بر روی آنها که بهدست متخصصان صنایع دفاعی کشور و مهندسان جوان سازمان تحقیقات و جهاد و خودکفایی، از دقت بسیار بالا بوده برد موثر آنها نیز افزایش یافته است.

امیر دریادار دوم «سیاوش جره» معاون سابق عملیات نداجا در این خصوص به خبرنگار دفاع پرس گفت: موشکهای ساحل به دریا «نور» و «نصر» اهداف خود را در دریایی عمان با موفقیت مورد اصابت قرار داد.

وی افزود: این موشکها نوعی کروز دریایی هوشمند هستند که توسط صنایع دفاعی ساخته شده که بعد از فایر شدن با حداکثر سرعت، شروع به جستجوی هدف مورد نظر میکنند.

** فاز نمایش قدرت نیروی دریایی ارتش آغاز شد

پس از پرتاب دو موشک نور و نصر بود که امیر دریادار غلامرضا خادم بیغم، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتوگو با خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش ارتش، از آغاز فاز نمایش قدرت نیروی دریایی ارتش در رزمایش محمد رسولالله خبر داد.

http://www.defapress.ir/IDNA_media/image/2014/12/54778_orig.jpg

وی شلیک موشکهای ساحل به دریای نداجا را نمایش قدرت نیروی دریایی در رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) دانست و گفت: شلیک این موشکها نشان میدهد نیروهای مسلح به خوبی از سواحل کشور حراست میکنند و مطمئنا هیچ دشمنی قادر به عبور از خطوط دفاعی ما نخواهد بود.

** اقدام موفق بالگردهای نداجا در مینروبی آبهای آزاد

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص برنامههای این نیرو در جریان رزمایش گسترده محمد رسولالله (ص) گفت: انجام عملیات مینروبی توسط «بالگرد SH» ازجمله اقدامات موفق نداجا در این رزمایش بود.

دریادار بیغم به حضور زیرسطحیها در رزمایش مشترک ارتش اشاره و تصریح کرد: یکی از نقاط قوت ما زیرسطحیها هستند که حضوری قدرتمندانه در رزمایش دارند.

وی در بخش دیگری از این گفتوگو با اشاره به تأکیدات فرمانده معظم کل قوا مبنی بر آبادسازی سواحل مکران، و اقدامات نداجا در این راستا گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودهاند نیروی دریایی بهعنوان عَلمدار این حرکت، در جهت آبادانی مناطق محروم سواحل مکران اقدام میکند.

جانشین فرمانده نداجا آبادسازی کامل سواحل مکران را مستلزم تعامل مشترک دولت با نیروی دریایی دانست.

** انهدام زیرسطحیهای مهاجم با پرتاب اژدر از بالگرد SH-3D نداجا

پس از شلیک موشکهای ساحلپایه، این بار نوبت به بالگردهای نداجا رسید تا با پرتاب اژدر، اهداف زیرسطحی را مورد هدف قرار دهند.

http://www.defapress.ir/IDNA_media/image/2014/12/55552_orig.jpg

در همین راستا بالگردهای ضد زیرسطحی SH-3D برفراز منطقه رزمایش به پرواز درآمده و پس از شناسایی زیردریاییهای دشمن فرضی، با پرتاب اژدر آنها را منهدم کردند.

براساس این گزارش همه مراحل تحقیق، طراحی و بهکارگیری اجرای پرتاب اژدر از بالگرد که برای نخستین بار در این رزمایش صورت پذیرفت، توسط متخصصان جوان جهاد خودکفایی نیروی دریایی انجام شده است.

** خدا قوت فرمانده معظم کل قوا خطاب به رزمندگان رزمایش محمد رسولالله (ص)

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا با حضور در منطقه عمومی رزمایش محمد رسوالالله (ص) ارتش، پیام مقام معظم رهبری را به رزمندگان این رزمایش ابلاغ کرد.

سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی پیش از ظهر امروز با حضور در منطقه رزمایش و بازدید و از قرارگاه ذوالفقار ارتش، پستهای فرماندهی نیروی دریایی و قرارگاههای پدافند هوایی، نیروی هوایی و دریایی و قرارگاههای جوان، گفت: حضرت آقا فرمودند تا بنده در منطقه رزمایش خدمت عزیزان برسم و از طرف معظم له یک «خداقوت» به همه عزیزان عرض کرده باشم و سلام ایشان را هم خدمت شما ابلاغ کنم.

وی که پس از بازدید قرارگاههای تاکتیکی رزمایش به همراه فرماندهان رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) در قرارگاه فرهنگی رسانهای مستقر در منطقه دوم دریایی جاسک حضور یافته بود، ضمن تقدیر از تلاشهای انجام شده در حوزه فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی اظهارداشت: انعکاس این رزمایش تاکنون در رسانهها خوب بوده است.

رییس دفتر فرماندهی معظم کل قوا افزود: نکته مهمی که وجود دارد این است که همه تلاشها و مجاهدتها باید در راستای اقتدار هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

سردار شیرازی با بیان اینکه بسیاری از اقدامات عملیاتی رزمایش قابل اعلام نیست، بیان داشت: قطعا ملت عزیز میدانند که همه آنچه در رزمایش اجرا میشود رسانهای نخواهد شد و تنها بخشی از توانمندیها رسانهای میشود.

وی تاکید کرد: بسیاری از تاکتیکها باید برای روز مبادا محفوظ بماند تا در زمان لازم مورد استفاده قرار گیرد.

رییس دفتر فرماندهی معظم کل قوا ضمن مثبت ارزیابی کردن تشکیل کمیته مشورتی و اتاقهای فکر در قرارگاه رسانهای رزمایش گفت: تدبیر فرماندهی معظم کل قوا این است که ما اقتدار خود را نشان دهیم و در عین حال تاکتیکها را فاش نکنیم.

** دشمن از چه چیزی واهمه دارد؟

سردار شیرازی افزود: همانطور که میبینیم همه آماده و گوش به فرمان امر فرماندهی معظم کل قوا هستند که این آمادگی باعث افتخار است واین همان چیزی است که دشمن از آن واهمه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار