مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد؛

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت با زبان هنر

سردار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» گفت: بهره­‌گیری از ظرفیت هنر در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، حرکتی جهادگونه و مجاهدانه است که امیدواریم فعالان عرصه رسانه و فرهنگ بتوانند در این مسیر گام­‌های مؤثری را بردارند.
کد خبر: ۳۷۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ - 01December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از مشهد، آیین افتتاحیه جشنواره «کهربا» با حضور حجت‌­الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان، «سیدحمید موسوی» مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، «محمدرضا محمدی» معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، «هاشم جلیلی» رئیس مؤسسه آموزش عالی فردوس، حجت‌الاسلام «محسن هادیان» مسئول حوزه ریاست مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، جمعی از جانبازان و تعدادی از هنرمندان خراسانی امروز در مرکز توانبخشی امام خمینی(ره) مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌­زاده در این مراسم اظهار داشت: امید است اولین جشنواره استانی فیلم دفاع مقدس آغاز مبارکی برای خلق آثار فاخر، ارزشمند و تأثیرگذار در حوزه نشر ارزش­‌های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تداوم راه پربهجت شهیدان باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر یاد و خاطره شهدا با زبان هنر زنده نگهداشته شود اثرگذارتر و جاودانه خواهد شد. هر اندیشه­‌ای که با زبان هنر به جامعه ارائه شود مورد توجه قرار خواهد گرفت و ماندگار می­‌شود، بویژه اگر این اندیشه، اندیشه شهیدان، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم باشد و قطعاً این تلاش ارزشمند خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: آرمان همه شهیدان، جانبازان و ایثارگران، تداوم راهشان است و آحاد مردم وظیفه دارند در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند.

یوسفعلی­‌زاده گفت: بهره‌­گیری از ظرفیت هنر در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، حرکتی جهادگونه و مجاهدانه است که امیدواریم فعالان عرصه رسانه و فرهنگ بتوانند در این مسیر گام­‌های مؤثری را بردارند.  

این مراسم با پخش نماهنگ «شمیم» با موضوع حضور جانبازان مرکز توانبخشی امام خمینی(ره) در حرم حضرت ثامن الحجج(ع) به عنوان خادمین بارگاه منور رضوی به پایان رسید. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار