مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس:

حماسه‌های بانوان در جنگ تحمیلی گل سرسبد فرهنگ دفاع مقدس است

«سیده معصومه دستغیب» با بیان اینکه زنان در دوران دفاع مقدس نقش بسیار ارزشمندی داشتند که قابل تقدیر است گفت: حماسه‌ای که همسران و مادران شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس آفریدند می‌تواند گل سرسبد فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس باشد.
کد خبر: ۳۷۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸ - 01December 2019

حماسه های بانوان در جنگ تحمیلی گل سرسبد فرهنگ دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، «سیده معصومه دستغیب» مدیر‌کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس در نشست شورای راهبردی زن و دفاع مقدس استان فارس که امروز به میزبانی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس برگزار شد با بیان اینکه همت همه ما باید مصروف این مهم باشد که موضوع دفاع مقدس در جریان حوادث روزمره به حاشیه قرار نگیرد اظهار داشت: دفاع مقدس و خاطرات و تجارب آن امروز بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز نسل جدید ما است تا با تکیه به این تجارب از مشکلات در حوزه‌های مختلف به خوبی عبور کنند و به قله های پیشرفت و آبادانی برسند.

وی تصریح کرد: در میان صدها موضوع و مساله که در جریان دفاع مقدس می توان به آن پرداخت موضوع زنان و حماسه‌هایی که مادران و همسران شهدا و ایثارگران خلق کردند به نوعی گل سرسبد فرهنگ دفاع مقدس است که باید از این دستاوردها بهره‌برداری لازم را انجام داد.

مدیر‌کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس افزود: آن چه در تبیین نقش زنان حائز اهمیت است اینکه زنان به عنوان تابعی از مردان نقشی فرعی و دنباله رو نداشتند بلکه آگاهانه و از سر تصمیمی با معرفت به این راه قدم نهادند و حاصل این حضور و این قدم نهادن هزاران نقش ماندگار است که بر پیکره تاریخ انقلاب از برکت وجود زنان باقی ماند.

دستغیبت بیان داشت: در استان فارس اگرچه با وضعیت ایده آل فاصله داریم اما به نسبت اقدامات برجسته و خوبی صورت گرفته است و برآورد ما از فعالیت بانوان در حوزه دفاع مقدس برآورد مثبتی است. وجود تشکل‌های ایثارگری در حوزه زنان و حضور بانوان به ویژه از خانواده شهدا و رزمندگان و همچنین وجود جوانان علاقمند فرصت‌هایی است که باید مهم و حیاتی تلقی شود و در راستای استفاده از این ظرفیت‌ها تلاش‌های لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها