بازمعرفی «یک محسن عزیز» در حوزه هنری

مراسم بازمعرفی کتاب «یک محسن عزیز» از آثار جدید سوره مهر در زمینه تاریخ شفاهی دفاع مقدس در حوزه هنری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۷۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ - 02December 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «یک محسن عزیز»، با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر مقاومت و علاقه‌مندان، یکشنبه ۱۷ آذرماه ساعت ۱۵ در تالار سوره حوزه هنری بازمعرفی خواهد شد.

این کتاب روایتی مستند از زندگی شهید محسن وزوایی یکی از فرماندهان جوان دفاع مقدس به قلم «فائضه غفار حدادی» است.

نویسنده در این اثر، روایتی متفاوت از این دانشجوی خط امام و قهرمان نابغه دفاع مقدس ارائه کرده است. نقطه تمایز این اثر با آثار دیگر در زمینه زندگی‌نامه این شهید، استفاده نویسنده از اسناد جدید و هم‌صحبتی با راویانی است که گاه برای اولین بار صورت گرفته است.

جواد کامور پژوهشگر و منتقد ادبی در خصوص این کتاب گفت: «یک محسن عزیز» توجه ویژه‌ای به بحث واقعیت افزوده در کتاب دارد، به طوری که تمامی اسناد و تصاویر و حتی فیلمی که تصاویر آن در این کتاب به صورت سیاه و سفید آمده، می‌توان با استفاده از نرم‌افزار معرفی شده، تمامی آنها را به صورت کامل و رنگی مشاهده کرد، که این یک نوآوری از سوی انتشارات سوره مهر بوده است.

وی با اشاره به خلاقیت نویسنده در نگارش این اثر افزود: سبک اعلامی این کتاب توسط نویسنده، روایت مستند عنوان شده است، اما متن کتاب و واژه‌هایی که نویسنده در متن استفاده می‌کند، آن را از یک زندگی‌نامه داستانی به یک سفرنامه عرفانی تبدیل کرده است. نویسنده جسارت به خرج داده و وارد دنیای دیگری شده که از آن نوشته‌های کلیشه‌ای فاصله گرفته است.

مراسم بازمعرفی کتاب «یک محسن عزیز» و تقدیر از نویسنده اثر، «فائضه غفار حدادی» به همت حوزه هنری در تالار سوره این مرکز به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها