سردار شریف:

هیچ کشوری به اندازه ایران در راس اخبار رسانه‌های جهان قرار نداشته است

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در طول این چهل سال هیچ کشوری به اندازه ایران در راس اخبار رسانه‌های جهان نبوده و این نشان از اهمیت کشورمان برای دشمنان است.
کد خبر: ۳۷۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ - 02December 2019

هیچ کشوری به اندازه ایران در راس اخبار رسانه های جهان نبودهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «رمضان شریف» مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران امروز در همایش رسانه انقلابی در اراک در جمع مدیران رسانه و مدیران روابط عمومی دستگاه‌های استان اظهار داشت: در طول این چهل سال هیچ کشوری به اندازه ایران در راس اخبار رسانه‌های جهان نبوده و این نشان از اهمیت کشورمان برای دشمنان است.

شریف اضافه کرد: قبل از انقلاب تمام امکانات ایران به دست آمریکایی‌ها بود و این موضوع را همه اذعان دارند و خودشان رسما می‌گویند بیش از ۱۳۰ مستشار در اداره ایران نقش موثر داشته‌اند.

وی کلید واژه رفتار مشترک آمریکایی قبل از انقلاب، طول انقلاب و هم اکنون را منافع آنها به خصوص نفت دانست و افزود: آمریکایی ها در هیچ کجا منافع ملت ها را در نظر نگرفته‌اند و تنها به فکر خودشان بودند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: روی کار آمدن ترامپ نعمت بزرگی برای ایران بود چرا که چهره و ماهیت پلید آمریکایی را به رخ همه جهانیان کشاند و رهبر معظم انقلاب اسلامی که تعبیر دست چدنی را به کار بردند آرام آن را به وضوح نشان داد و در همین چند روز گذشته در افغانستان اعلام کرد که ما دنبال نفت منطقه هستیم.

شریف به ۳ راهبرد مهم رسانه‌ای دشمن علیه ملت ایران استفاده اشاره کرد و گفت: راهبرد اول، به دلیل تفاوت نسلی ایجاد شده در کشور مردم را از تشکیل انقلاب اسلامی پشیمان کنند و در یک جمله بگویند نظام دینی نظامی ناکارآمد است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: دومین راهبرد رسانه‌ای دشمن این است که شرایط موجود را یک شرایط بحرانی و لبه پرتگاه نشان دهد اما امروز با توجه به دستاوردهای مهم چهل ساله اصلا کشور قابل مقایسه با گذشته نیست و لذا برخی مشکلات وجود دارد اما بحران وجود ندارد.

وی اضافه کرد: یاس و نا‌امیدی از آینده، سومین راهبرد رسانه‌ای دشمن است و یکی از دلایل مهم صدور بیانیه گام دوم همین مساله است که ابتدا باید چهل سال گذشته را تبیین کنیم و بعد نشان دهیم از کجا به کجا رسیده‌ایم و در واقع مفاد و سرفصل‌های بیانیه گام دوم امید به آینده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه در تاکتیک‌های دشمن همواره این ۳ راهبرد وجود داشته و همیشه به دنبال این بوده که در آستانه هر اتفاق مهمی در کشور از این تاکتیک ها بهره ببرند گفت: نمونه آن در همین سهمیه‌بندی بنزین ایجاد شد که دشمن نهایت تلاش را با ابزار رسانه‌ای انجام داد و متاسفانه خسارت‌های زیادی هم به کشور وارد شد چرا که اشرار در فتنه اخیر از مجهزترین ابزارها و حرفه‌ای‌ترین روش ها استفاده کردند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: هر زمان که ایران بر روی موج مثبت رسانه‌ای قرار می‌گیرد قطعا باید منتظر هجمه‌ها و حملات دشمنان به خصوص در حوزه رسانه‌ای باشیم.

شریف با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها بعد از هر موفقیتی که توسط ایران کسب می‌شود قطعا به دنبال جبران هستند بیان داشت: چرا که قدرت نمایی کشور موج تحقیر و برای آنها گران تمام می شود. نمونه آن شکست داعش و پیروزی‌های جبهه مقاومت و سرنگونی پهپاد جاسوسی بود.

وی یادآور شد: امروز دشمن در آستانه انتخابات به دنبال عرض اندام است چرا که از تهاجم نظامی و خارجی کاملا نا‌امید شده است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: رسانه‌ها باید ابتدا خودشان را بشناسند، دشمن شناسی را در اولویت بگذارند و سپس کارهای موثر در این راستا انجام دهند چرا که یکی از موثرترین کارهای رسانه ای اقدام به موقع و توجه به زمان شناسی است که باید قابل توجه باشد.

شریف با اشاره به اینکه حرف سواد رسانه‌ای را امروز خیلی‌ها می‌زنند اما به آن توجه و عمل نمی کنند چرا که امروز حداقل‌ها را در مورد سواد رسانه‌ای هم رعایت نمی کنند متذکر شد: برخی اوقات نخبگان و حتی اهالی رسانه هم به سواد رسانه‌ای توجه نمی‌کنند چرا که یک پیام حاوی اهداف گوناگون است‌.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار