توسعه مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در شمال شرق

ارتش سوریه با همکاری نیروهای روسیه موفق شد، مناطق تحت کنترل خود را در شمال شرق سوریه گسترش دهد.
کد خبر: ۳۷۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲ - 02December 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای روسیه، طی عملیاتی موفق شدند مناطق تحت کنترل خود را در شمال شرق سوریه گسترش دهند.

به گزارش وبگاه خبری مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»،‌ ارتش سوریه و نیروهای روسیه در منطقه عامودا واقع در نوار مرزی میان ترکیه و سوریه مستقر شده‌اند. این در حالی است که این نیروها دیروز به صورت کامل منطقه صوامع العالیه (سیلوهای حبوبات) در نزدیکی بزرگراه «حلب به حسکه» معروف به «M4» تحت کنترل خود درآوردند.

به گزارش دیده‌بان، این پیشروی درست پس از زمانی صورت گرفت که نیروهای ترکیه و گروهای حامی آن،‌ طبق توافق روسی ترکی، به سمت شمال منطقه، عقب‌نشینی کردند در عین حال نیروهای دموکراتیک سوریه نیز چهار کیلومتر در جنوب جاده بین‌المللی عقب‌ نشستند.

بر اساس گزارش منابع وابسته به دیده‌بان، «جاده بین‌المللی به کنترل ارتش سوریه و نیروهای روسیه در خواهد آمد» این منابع در ادامه افزودند: «به دور از چشمان رسانه‌ها، نیروهای دولت سوریه به آرامی در تل تمر پیشروی می‌‌کنند و این در حالی است که در میان گروه‌های حامی ترکیه، خبرهایی شایع شده، مبنی بر اینکه این گروه‌ها هر لحظه منتظر دستور عقب‌نشینی هستند».

پیشتر،‌ ارتش سوریه با همکاری نیروهای روسیه توانسته بود، کنترل منطقه را از عین عیسی تا تل تمر و عین العرب (کوبانی) به دست بگیرد.

در همین ارتباط، وبگاه خبری «بلادی» در ارتباط با توافق روسی-ترکی درباره «M4» گزارش داد که یوسف المحمود، سخنگوی ارتش ملی، گفته است که نیروهای روسیه برای مذاکره با «افسران ترکیه» پیرامون چند موضوع ازجمله کنترل بر جاده بین‌المللی، وارد صوامع العالیه در نزدیکی جاده بین‌المللی (حلب - حسکه) شدند.

به گزارش بلادی، المحمود در ادامه گفت: «توافق این است که جاده بین‌المللی به طور مشترک تحت کنترل نیروهای روسیه و ترکیه باشد». سخنگوی ارتش ملی در ادامه توضیح داد که جنوب جاده بین‌المللی به کنترل روسیه در خواهد آمد و شمال آن تحت اشراف نیروهای ترکیه و [گروهک] ارتش ملی خواهد بود.

در همین ارتباط، چند منبع محلی از منطقه عالیه گزارش دادند که نیروهای حکومت سوریه کنترل دو روستای «السوسه» و «الکاطم» در جنوب جاده بین‌الملل را به دست گرفتند. این در حالی است که عناصر گروهک ارتش ملی در شمال جاده بین‌الملل مستقر شده‌اند.

این منابع در گزارش‌‌های خود به عناصر ارتش ملی و نیروهای ترکیه اشاره کردند و گفتند که این نیروها تا صبح امروز (دوشنبه) در اطراف صوامع العالیه یک ایست‌ بازرسی ایجاد کرده بودند.

گروهک ارتش ملی، چند روز پس از آغاز عملیات «چشمه صلح» کنترل صوامع عالیه را به دست گرفته بود؛ اما اکنون بعد از هفت سال تحت کنترل ارتش سوریه قرار گرفته است.

ارتش ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» از ۱۷ مهر ماه عملیات نظامی جدید با اسم رمز «چشمه صلح» را در شمال سوریه و با هدف ادعایی دور کردن خطر شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کرده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار