معاون فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور:

مسئولین در جبهه اقتصادی از سیره شهدا الگو بگیرند

حجت الاسلام «روح‌الله ترابی نسب» گفت: شهدا به تکلیف‌شان به خوبی عمل کردند و مسئولین باید با الگوگیری از آنها در جبهه اقتصادی از انجام تکلیف سرباز نزنند.
کد خبر: ۳۷۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ - 03December 2019

مسئولین در جبهه اقتصادی از سیره شهدا الگو بگیرندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «روح‌الله ترابی نسب» معاون فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور در اولین کنگره شهدای دانش آموز دختر استان مازندران که در سالن الغدیر سپاه کربلای استان برگزار شد، با بیان اینکه بیش از 550 هزار دانش آموز پسر در دفاع مقدس ایفای نقش کردند، اظهار داشت: به همین تعداد دختر نیز در سنگری دیگر به کشور خدمت رسانی کردند.

وی شمار شهدای دانش آموز کشور را بیش از 36 هزار شهید عنوان کرد و گفت: این شهدا در دفاع از عزت، شرف و ناموس کشور به شهادت رسیدند.

ترابی نسب با بیان اینکه دشمن بعثی با کمک کماندوهای بیش از 20 کشور در مقابل بسیجیان ما جنگید و با وجود بسیجبان ما تصرف خرمشهر 33 روز به طول انجامید، افزود: در میان اسرایی که در ساری داشتیم، کماندوهایی از سودان و آفریقا نیز حضور داشتند.

این مسئول با بیان اینکه بسیجیان و دانش آموزان ما با دست خالی از کشور دفاع کردند، گفت: جنس حضور بچه‌های جنگ متفاوت بود؛ چون جاذبه‌های دنیا در نگاه‌شان نبود و خدامحوری را سرلوحه زندگی‌شان قرار داده بودند.

وی با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس، از کتابهای «دا» و «دختری به نام شینا» از کتب موفق و برتر یاد کرد و گفت: راویان این کتابها بسیار خوب درخشیدند و دفاع مقدس را به طور مطلوب به مخاطب انتقال دادند.

ترابی نسب در ادامه به ذکر روایت خاطراتی از نقش و حضور زنان ایرانی در دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: دانش آموز ما باید از زن رزمنده شجاع دفاع مقدس الگو بگیرد و نسبت به این حماسه‌ها بی غیرت و بی‌تفاوت نباشد.

وی ادامه داد: مردم در مقابل تکلیفی که خداوند برای آنها در نظر گرفت به چند گروه تقسیم می‌شوند که تکلیف‌گریزها از جمله آنها هستند.

ترابی نسب افزود: تکلیف‌گریزها اصل تکلیف در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... را قبول دارند اما در انجام آن کاهلی می‌کنند.

وی ادامه داد: شهدا به تکلیف‌شان به خوبی عمل کردند و مسئولین باید با الگوگیری از آنها در جبهه اقتصادی از انجام تکلیف سر باز نزنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دل پاک، کار پاک انجام می‌دهد، گفت: بی‌حجابی ناپاکی می‌آورد و امواجی که از بی‌حجابی به جامعه منتقل می‌شود جامعه را آلوده به گناه می‌کنند.

وی افزود: ملاک صداقت دوست داشتن اهل بیت (ع) و شهدا است و باید شبیه آنها باشیم تا شفاعت‌شان شامل حال ما شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار