دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

لیست جنایات پیدا و پنهان آمریکا در جهان/ میراث شوم آمریکایی‌ها برای کودکان

آمریکایی‌ها طی سال‌های متمادی در اقصی نقاط جهان علاوه بر لشکرکشی به کشورهای مختلف و ارتکاب جنایات‌ آشکار، جنایات پنهانی را نیز مرتکب شده‌اند.
کد خبر: ۳۷۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۷ - 04December 2019

کلکسیونی از جنایات پیدا و پنهان آمریکاگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: موج‌سواری بر روی اعتراضات مشروع و به‌حق مردم در غرب آسیا، جدیدترین نقشه آمریکایی‌ها برای دخالت و به آشوب کشاندن کشورها و در نتیجه وقوع جنایاتی عظیم است.

روز گذشته یادداشتی با عنوان «ترمز ماشین جنگی آمریکایی‌ها در غرب آسیا» توسط نگارنده این سطور منتشر شد و در آن به راهکار و نسخه‌ای که می‌تواند جلوی دخالت و جنایت آمریکایی‌ها را بگیرد، اشاره شد؛ در این گزارش نیز به گوشه‌ای از دخالت و زورگویی آمریکا در کشورهای دیگر و در نتیجه نابودی آن کشورها و ریخته شدن خون هزاران انسان بی‌گناه اشاره می‌شود.

جنایات آشکار آمریکا

بمباران هیروشیما و ناکازاکی را می‌توان بزرگ‌ترین جنایت آمریکا در طول تاریخ دانست؛ آمریکایی‌ها با ژست پایان دادن به جنگ جهانی دوم و تسلیم کردن کشور ژاپن، به دستور هری ترومن رئیس‌جمهور وقت آمریکا 6 و 9 اوت 1945 دو شهر هیروشیما و ناکازاکی را بمباران کردند و 242 هزار نفر که اکثرا غیرنظامی بودند، جان خود را از دست دادند.

پس از فاجعه هیروشیما و ناکازاکی و در طی سال‌های 1959 تا 1975 آمریکایی‌ها به‌طور رسمی وارد جنگ بین نیروهای ویتنام شمالی و نیروهای ویتنام جنوبی شدند و با حمایت از نیروهای ویتنام جنوبی به‌بهانه جلوگیری از گسترش کمونیسم در شرق آسیا (نظریه دومینو)، هزاران انسان بی‌گناه را کشتند.

ابزاری خدادادی که باعث لشکرکشی آمریکایی‌ها به غرب آسیا شد

اگر کمی با جنایت‌های آمریکایی‌ها از شرق آسیا فاصله بگیریم و به غرب آسیا بیاییم، داستان کمی متفاوت‌تر می‌شود؛ وجود ابزاری خدادادی برای تولید قدرت و ثروت یعنی نفت، باعث لشکرکشی آمریکایی‌ها به غرب آسیا شد و جنایت‌های آن‌ها در این منطقه را بیش از پیش کرد.

طمع آمریکایی‌ها به منابع غرب آسیا تمامی ندارد، آن‌ها به بهانه‌های واهی به کشورهای مختلف منطقه لشکرکشی کرده‌اند و در طی این لشکرکشی‌ها نیز انواع و اقسام جنایات را مرتکب شدند.

سال 2003 آمریکا به ‌بهانه ارتباط صدام دیکتاتور معدوم عراق با القاعده و نابود کردن سلاح‌های کشتار جمعی عراق بنابر توافق‌نامه سال 1991، به این کشور حمله کرد که نتیجه آن انهدام تاسیسات حیاتی عراق بود؛ این جنگ با خروج آخرین تیپ رزمی آمریکایی در 19 اوت 2010 به‌طور رسمی خاتمه یافت؛ اما نظامیان آمریکایی همواره در خاک عراق به بهانه‌های مختلف حضور دارند.

با گذشت تنها یک سال از تخریب کشور عراق توسط آمریکایی‌ها، پروژه تخریب سوریه در سال 2011 با ایجاد و حمایت از گروه‌های تروریستی کلید می‌‌خورد؛ سرمایه‌گذاری و حمایت از تروریست‌ها، منشاء کشتار بی‌رحمانه‌ای در منطقه شد و یک بی‌امنیتی بی‌سابقه را در تمام منطقه غرب آسیا ایجاد کرد.

جنایات پنهان آمریکا

در کنار تمامی جنایت‌های آشکار آمریکایی‌ها در عراق، سوریه، افغانستان و ... در منطقه غرب آسیا و حتی حمایت از ایادی‌اش عربستان سعودی برای حمله به یمن و رژیم بعث عراق برای حمله به جمهوری اسلامی ایران، آن‌ها جنایات پنهانی را هم در کارنامه خود دارند.

سال 2018 پس از گذشت 15 سال از یورش نظامی آمریکا به عراق در سال 2003، پژوهش جدید به عمل آمده، نشان داد که بسیاری از نوزادانی که در کشور عراق متولد می‌شوند، به‌دلیل آثار ناشی از مواد شیمیایی و سمی در بمب‌های آمریکایی شلیک شده به مناطق مختلف، با نواقص جسمی متولد می‌شوند؛ همچنین هر میزان که شهروندان عراقی به پایگاه نظامی آمریکا نزدیک باشند به همان میزان درصد اورانیوم و معلولیت‌ها در کودکان متولد شده آنان بیشتر است.

این جنایات پنهان آمریکایی‌ها نه‌تنها در عراق بلکه در هیروشیما و ناکازاکی نیز اتفاق افتاده بود و باعث شد تا مدت‌ها ژاپنی‌ها فرزندان معلولی را به‌دنیا آوردند.

در پایان باید گفت که ناامن کردن منطقه غرب آسیا و کشتار مردم توسط آمریکایی‌ها طی سال‌های متمادی، زمینه‌ساز بی‌ثباتی این روزهای منطقه است و حضور نظامیان این کشور در برخی کشورهای این منطقه، چاشنی این بی‌امنیتی و در نتیجه کشتار بی‌رحمانه است؛ باید به این نکته نیز توجه کرد که در پسِ این جنایات آشکار، ده‌ها جنایات پنهان به‌وقوع می‌پیوندد. 

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها