مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان:

سازه مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان تا سال آینده تکمیل خواهد شد

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 6 میلیارد و 300 میلیون تومان به ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان تخصیص داده شده و مجموعا در سال جاری حدود 8 میلیارد تومان با پیمانکار قرارداد داریم و امیدواریم با تمرکز بودجه‌های ملی و استانی سازه پروژه تا سال آینده تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ - 03December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، نشست خبری با موضوع روند ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گلستان، امروز با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان و اصحاب رسانه استان برگزار شد.

سازه مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان تا سال آینده تکمیل خواهد شد

در این نشست سردار «علی ملک شاهکوهی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گلستان گزارشی از وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی پروژه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ارائه داد و اظهار داشت: حسب مصوبات جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان در آذر سال گذشته، مبلغ یک میلیارد تومان با همکاری شهرداری گرگان با پیمانکار قرارداد منعقد شد و کار از 15 فروردین سال 98 شروع شد. همچنین مبلغ 390 میلیون تومان هم از اعتبارات استانی به پروژه اختصاص داده شد.

وی افزود: در سفر ریاست جمهوری در سال گذشته به استان گلستان نیز مبلغ 20 میلیارد تومان برای پروژه موزه دفاع مقدس استان مصوب شد که طی سالهای 1398 و 1399 هر کدام مبلغ 10 میلیارد تومان به پروژه تخصیص داده شود.

سردار ملک گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 6 میلیارد و 300 میلیون تومان به ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان تخصیص داده شده و مجموعا در سال جاری حدود 8 میلیارد تومان با پیمانکار قرارداد داریم و امیدوارم با تمرکز بودجه های ملی و استانی سازه پروژه تا سال آینده تکمیل خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان بیان داشت: در استان گلستان تاکنون پیکر مطهر 139 شهید گمنام در 54 نقطه خاکسپاری شده‌اند و تاکنون 28 نقطه یادمان تکمیل و در حال بهره‌برداری است در 6 نقطه هم شهدای گمنام در گلزارهای عمومی شهدا تدفین شدند که همانند سایر قبور مطهر شهدا اقدام می‌شود و یادمانی ساخته نمی‌شود و 20 نقطه نیز یادمان در حال طراحی و اجرا می باشد و بنا داریم کلیه یادمان های شهدای گمنام تا پایان سال 1399 به بهره برداری برسانیم.

ملک گزارشی از راه اندازی کارگروه‌های تخصصی با استفاده از ظرفیت پیشکسوتان عرصه های ایثار و دفاع مقدس ارائه داد و گفت: تشکیل کارگروه همیاران ایثار و شهادت، کارگروه تاریخ شفاهی رزمندگان و ایثارگران، کارگروه تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس، کارگروه تدوین نقش روحانیون استان گلستان در دفاع مقدس، کارگروه تدوین نقش زنان استان در دفاع مقدس، کارگروه شهدای جاویدالاثر (مفقود الجسد) استان گلستان، کارگروه محتوایی و سوژه‌یابی موزه دفاع مقدس، کارگروه تدوین نقش اهل سنت استان گلستان در دفاع مقدس، راه‌اندازی انجمن واقفان شهداء و ایجاد قرارگاه فرهنگی استان از جمله اقدامات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس در طول یک سال گذشته است.

وی افزود: تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان به ریاست استاندار، تدوین و تألیف 50 عنوان کتاب مکتوب و 20 عنوان کتاب صوتی در سال، فعالیت‌های در حوزه فضای مجازی مانند ساخت موشن گرافی و کلیپ، تولید نمایشنامه و اجرای تئاتر صحنه‌ای و خیابانی، نهضت جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان، تشکیل نهضت خاطره‌گویی و تشکیل قرارگاه رزمندگان و پیشکسوتان جبهه شمال کشور از دیگر فعالیت‌های اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار