حبیب‌زاده:

تهران نیازمند شش هزار واگن قطار و اتوبوس است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه برای تردد شهروندان نیازمند شش هزار واگن قطار و اتوبوس هستیم، گفت: اتوبوس‌های تهران در مرز هشدار هستند.
کد خبر: ۳۷۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ - 03December 2019

تهران نیازمند شش هزار واگن قطار و اتوبوس است/ اتوبوس‌های تهران در مرز هشدار هستندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «افشین حبیب‌زاده» عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه صد و هشتادمین جلسه شورا که امروز (سه شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ۱۸ میلیون سفر در شهر تهران صورت می‌گیرد، اظهار داشت: طبق برنامه قرار بود که ۱۵ میلیون سفر توسط حمل و نقل همگانی انجام شود.

وی با بیان اینکه منظور از حمل و نقل همگانی، مترو و اتوبوس است، افزود: هم‌اکنون متأسفانه از این ۱۵ میلیون سفر تنها پنج میلیون سفر توسط مترو و اتوبوس انجام می‌شود.

حبیت‌زاده گفت: برای اینکه به ۱۵ میلیون سفر برسیم، نیازمند سه هزار واگن و سه هزار اتوبوس هستیم. برای خرید واگن بر اساس مصوبه سال  ۱۳۹۵ دولت، منابع خرید هزار واگن به شهر تهران اختصاص یافته است که از این تعداد برای ساخت ۶۵۰ واگن مناقصه برگزار و یک شرکت چینی برنده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص خرید اتوبوس خاطرنشان کرد: حدود هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس تصویب شده است؛ بخشی از اتوبوس‌ها و واگن‌ها در کشور ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون پنج هزار و ۹۰۰ اتوبوس در تهران در حال فعالیت هستند، گفت: از این تعداد ۴۰۰ دستگاه به دلیل اینکه تاریخ مخزن سی.ان.جی آن‌ها به اتمام رسیده‌اند، باید تعویض شوند.

حبیب‌زاده ادامه داد: از پنج هزار و ۵۰۰ اتوبوس باقی‌مانده عمرشان به هشت سال رسیده است و متأسفانه بدونِ در نظر گرفتنِ استاندارد‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای اتوبوس‌هایی که عمرشان به اتمام رسیده باید اعلام خطر و هشدار داد، گفت: باید با سرعت تامین منابع شود تا اتوبوس‌های جدید خریداری شود.

وی افزود: با افزایش قیمت بنزین، تعداد متقاضیان استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کرده است و مدیریت شهری و دولت باید در راستای تسهیل تردد شهروندان تلاش کنند.

حبیب‌زاده با بیان اینکه یک‌سوم بودجه شهر تهران صرف حمل و نقل عمومی می‌شود، گفت: با توجه به شرایطی که در تهران وجود دارد و اینکه مدیریت شهری نتوانسته نیاز شهر تهران در حوزه حمل و نقل عمومی را برطرف کند، تراکم مطالبات در این زمینه افزایش داشته و نیازمند اعتبارات زیادی است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار