الحریری از نخست‌وزیری «سمیر خطیب» حمایت می‌کند

نخست‌وزیر دولت پیش‌برد امور و رهبر جریان المستقبل لبنان اعلام کرد که از نخست‌وزیری سمیر الخطیب حمایت می‌کند.
کد خبر: ۳۷۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱ - 03December 2019

الحریری از نخست‌وزیری «سمیر خطیب» حمایت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سعد الحریری» رهبر جریان المستقبل و نخست‌وزیر دولت پیش‌برد امور لبنان از نامزد جدید برای تصدی پست نخست‌وزیری در لبنان اعلام حمایت کرد.

شبکه المیادین لبنان شامگاه سه‌شنبه به نقل از حریری اعلام کرد: «قصدی برای نخست‌وزیری ندارم. ولی از سمیر خطیب برای تصدی نخست‌وزیری حمایت می‌کنم؛ ولی جزئیاتی وجود دارد که نیازمند مشورت و گفتگو است».

نخست‌وزیر پیش‌برد امور در لبنان همچنین از قصد خود برای دیدار با «حسن خلیل»، وزیر دارایی و «حسین خلیل»، دستیار دبیر کل حزب‌الله لبنان به منظور گفتگو بر سر نامزدی سمیر خطیب خبر داد.

همزمان با اعلام این خبر نیز برخی منابع رسانه‌ای از قول «جبران باسیل»، وزیر امور خارجه لبنان نوشتند که پیامی با این مضمون به نمایندگان فراکسیون «لبنان قوی» فرستاده است که باید در عرض دو روز حکومت تشکیل شود و الا به سمت فروپاشی مالی و امنیتی بزرگی خواهیم رفت.

وی درباره تشکیل این دولت در روز‌های آینده ابراز خوشنودی کرده و گفته است که گفتگو‌ها برای تشکیل دولت به نتایج خوبی نزدیک می‌شود.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان نیز صبح امروز سه‌شنبه گفت که این کشور روز‌های آینده شاهد تحولات مثبتی خواهد بود. او این اظهارات را بعد از دیدار با سمیر خطیب، کاندیدای مطرح برای تصدی پست نخست‌وزیری لبنان به زبان آورد.

خطیب از تاجران سرشناس و مدیر کل شرکت مهندسی و ساختمانی «خطیب و علمی» لبنان است و با سعد الحریری روابط نزدیکی دارد.

لبنان از اواخر شهریور ماه شاهد اعتراضات مردمی به نحوه عملکرد دولت و وضعیت اقتصادی است؛ تداوم این اعتراض‌ها سعد الحریری را مجبور به استعفا کرد. با این حال، میشل عون، از او خواست تا تشکیل دولت جدید ریاست دولت پیش‌برد امور را بر عهده بگیرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها