سردار فدوی در جمع خبرنگاران:

بسیاری از اغتشاشگران هنگام فرار از کشور دستگیر شدند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: بسیاری از عوامل اغتشاشات اخیر در حال فرار از کشور دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۷۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ - 04December 2019

بسیاری از عوامل اغتشاشات هنگام فرار از کشور دستگیر شدندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه همایش حقوقدانان بسیجی تراز انقلاب اسلامی با اشاره به مسلح بودن اشرار در اغتشاشات اخیر اظهار داشت: به طور طبیعی اگر می‌خواهیم با غائله‌ای که در کف خیابان اتفاق افتاده است و می‌دانیم که اصل این غائله از کجا نشأت گرفته است، مقابله کنیم، باید بین مردم عادی که از برخی اتفاقات رنج دیده‌اند، با دشمنانی که خباثت می‌کنند، تفاوت قائل باشیم.

وی افزود:‌ ما باید کاری می‌کردیم تا مردم آسیب نبینند. در شرایطی که اشرار در مقابل به دنبال آسیب‌رسانی بودند، فرماندار شهر قدس اعلام کرده بود کسانی که برای اغتشاش آمده بودند، وانتی برای دزدی آورده بودند و می‌خواستند از فرمانداری وسایلی را ببرند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: مردم علیرغم گرفتاری‌ها و نارضایتی از گران شدن بنزین، صبح شنبه صف خود را از صف اشرار جدا کردند و از ظهر شنبه متوجه شدیم که در بیشتر محله‌هایی که به طور زنده رصد می‌کردیم، اعتراضات مردمی فروکش کرده است.

سردار فدوی عنوان کرد: افرادی که در این جریانات حضور شیطنت‌آمیز داشتند، غالباً دارای سابقه قضایی و پرونده‌های متعدد و محکومیت‌های بسیار بودند و چون می‌دانستند که خباثت و خونریزی کرده‌اند به دنبال فرار از کشور بودند؛ اما بسیاری از آنان را هنگام فرار دستگیر کردیم.

وی اظهار داشت: بسیج، سپاه و همه نیرو‌های انقلابی در مقابله با اغتشاشگران، پای کار آمدند و خدا کمک کرد تا غائله ختم شد.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ملت باید همواره بصیرت خود را حفظ کنند و روز ۱۶ آذر را که روز استکبارستیزی است، مورد توجه قرار دهند؛ چرا که برخی با ایجاد توطئه می‌خواهند تاریخ را عوض کنند و خباثت خود را نشان دهند؛ در حالی که ما از خباثت‌های آنان مطلع هستیم و مانند ۴۱ سال گذشته که سپاه و بسیج در هر جریانی آمریکایی‌ها را شکست داده‌اند، این بار نیز آنان را شکست می‌دهیم.

سردار فدوی در مورد پیام آمریکا در خصوص مذاکره مجدد هم گفت: آزموده را آزمون خطاست؛ چراکه این موضوع همیشه مطرح بوده است و فردِ عاقل نباید از یک سوراخ دو مرتبه گزیده شود. کسانی که خود را جزو عقلا می‌دانند، هزار بار از ابتدای انقلاب تاکنون از این سوراخ تلاش کردند که انقلاب را نیش بزنند؛ لذا باید بصیرت داشته باشیم و در این رابطه هوشمندانه گام برداریم.

وی همچنین در مورد اتفاقات شهر خانقین عراق اظهار داشت: دعوای حق و باطل تمام‌شدنی نیست. اگر جبهه حق سر حال و آماده باشد، جبهه باطل جرات نمی‌کند اقدامی انجام دهد. عده‌ای با تصور اینکه فرصتی به دلیل اغتشاشات عراق فراهم شده است؛ این اقدامات را انجام دادند و برای ختم این غائله، حشد الشعبی عراق بیش از ۱۰ شهید تقدیم کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه حقوقدانان بسیجی می‌توانند در بسیاری از امور که مشکل حقوقی وجود دارد، وارد عرصه شوند، گفت: خیلی از امور به لحاظ حقوقی قابل پیگیری است؛ به طور مثال، موضوع افزایش قیمت بنزین که خسارات زیادی را به بار آورد؛ در حالی که مسئولان می‌توانستند طوری اقدام کنند که این اتفاقات رخ ندهد.

سردار فدوی افزود: ما قبلاً تجربه افزایش قیمت بنزین را داشتیم، در حالی که این بار مسئولان در این رابطه کاملاً سرّی عمل کردند. اشکالی نداشت مردم از این موضوع مطلع شوند. شاید برخی در منازل خود بنزین ذخیره می‌کردند؛ مانند دفعه گذشته که این کار را کرده بودند؛ اما مگر چند لیتر بنزین می‌توان ذخیره کرد؟

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: آیا نگرانی از آتش‌سوزی منازل مردم وجود داشت؟ دفعه گذشته نهایتاً یک یا دو خانه آتش گرفته بود، اما این همه خرابی و هزاران میلیارد خسارات به کشور وارد نشد. مسئولان در این زمینه چه جوابی برای مردم دارند؟ این موضوع را حقوقدانان می‌توانند از لحاظ حقوقی پیگیری کنند که مگر مسئولان می‌توانند تصمیم غیر عاقلانه‌ای بگیرند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها