برگزاری کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در اهواز

کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس ویژه یگان‌های مختلف ارتش در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ - 04December 2019

برگزاری کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس ویژه یگان های مختلف ارتش در اهواز

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس ویژه یگان‌های مختلف ارتش امروز در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، سردار «محمد علیپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان به ضرورت و اهمیت تاریخ شفاهی در ارتش پرداخت و اظهار داشت: اینکه ارتش ما چه مراحلی را طی کرده تا امروزه یکی از انقلابی‌ترین و مقتدرترین ارتش‌های منطقه و بلکه دنیا باشد را باید به طرق مختلف به جامعه انتقال دهیم.

وی افزود: نقش بی‌بدیل ارتش باید در بحث نیروی انسانی، تجهیزات، اسناد، مدارک و جغرافیا مورد واکاوی قرار گیرد و اینگونه کارگاه‌های آموزشی به ما کمک می کند که بتوانیم به صورت علمی و حساب شده نسبت به تدوین تاریخ شفاهی و جمع آوری اسناد و مدارک اقدام کنیم و سپس آنها را در اختیار افکار عمومی و نسل آینده قرار دهیم.

در ادامه جلسه سردار «علیرضا شیخ رباط» مسئول دانشنامه و نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس خوزستان با ارائه جدیدترین روش‌های مصاحبه‌گری و شیوه‌های نوین ثبت و ضبط خاطرات گفت: اگر نتوانیم با سرعت و دقت لازم و کافی نسبت به جمع آوری اسناد و خاطرات درون سینه‌های فرماندهان و نیروهای مختلف ارتش اقدام کنیم، بسیاری از منابع و رخدادهای ارزشمند دوران دفاع مقدس را از دست خواهیم داد.

 در پایان این کارگاه آموزشی، جدیدترین شیوه‌های مدخل‌یابی و ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دفاع مقدس به افسران یگان‌های مختلف ارتش در جنوب غرب کشور آموزش داده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها