روزشمار انقلاب و دایرةالمعارف مصور دفاع مقدس همدان تدوین می‌شود

با امضای تفاهم‌نامه بین حوزه هنری و اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان، روزشمار انقلاب و دایرةالمعارف مصور دفاع مقدس همدان تدوین می‌شود.
کد خبر: ۳۷۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ - 04December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان امروز در جلسه مشترک با رئیس حوزه هنری همدان اظهار داشت: تمرکز در عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، باید در راستای جریان‌سازی ارزش‌ها و شاخص‌ها باشد.

ظفری با تاکید بر اینکه باید از حضور ارزشمند فعالان انقلاب و دفاع مقدس در استان نهایت بهره را برد و خاطرات آن‌ها ثبت کرد افزود: باید از ظرفیت‌های موجود مانند شورای هماهنگی دفاع مقدس استان، سازمان‌ها،  نهادها، شخصیت‌های توانمند و صاحب‌نظران استفاده کنیم تا بسیجی‌وار ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان حوزه نشر را برای تحقق اهداف ذکر شده بسیار مهم دانست و تصریح کرد: برای پویایی و گسترش حوزه نشر در عرصه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باید متخصصانی در زمینه تاریخ شفاهی و نویسندگی تربیت شود.

«سید محمدباقر حسینی» رئیس حوزه هنری استان همدان نیز اهداف و فعالیت‌های حوزه هنری با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان را نزدیک به هم عنوان کرد و گفت: حوزه هنری به تمام ساختارهای اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان احترام می‌گذارد و اعتقاد دارد که باید فراتر از ساختارها و به شکل عملگرایانه، دقیق، عمیق و با گستره مفید و تاثیرگذار وارد عرصه تدوین روز شمار انقلاب و دایرةالمعارف مصور دفاع مقدس در همدان شد.

حسینی ایده‌آل‌گرایی محض را موجب کندی و توقف در کار  دانست و تصریح کرد: با رویکرد واقع‌گرایی و با قید فوریت، باید شخصیت‌های مرجع در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان شناسایی شوند، خاطراتشان ثبت، چاپ و در صورت نیاز مورد بازنگری قرار گیرد.

در این جلسه «حمید حسام» نویسنده کتاب‌های ارزشی چون «شبی که ماه کامل شد» و «خداحافظ سالار»، شیوه‌نامه ارائه شده از سوی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری کشور را بسیار علمی، دقیق و فراگیر اعلام کرد و گفت: شیوه‌نامه استاد کمری به دنبال شناخت‌ نامه انقلاب در بازه زمانی قبل انقلاب تا ورود آزادگان در همدان است که لازمه آن جمع‌آوری اسناد مختلف از ارگان‌ها، نهادها و شخصیت‌ها است.

حسام پروژه تدوین تاریخ انقلاب و دایرةالمعارف مصور دفاع مقدس در همدان را اقدامی فرا سازمانی دانست و افزود: اداره‌کل حفظ آثار  و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در دو دهه گذشته در جمع‌آوری اسناد ارزشمند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عملکرد قوی داشته و حوزه هنری همدان نیز با دارا بودن قدرت کارشناسی بالا، تخصص در چاپ کتب با کیفیت، برگزاری جلسات رونمایی و معرفی کتاب، می‌تواند در به نتیجه رسیدن فعالیت‌های بنیاد نقش کلیدی ایفا کند.

این برنامه با حضور شخصیت‌هایی چون علی مساوات، محسن صیفی‌کار، تیمور آقامحمدی، ابوالفتح مومن، خلیل الهی تبار، حامد زمان میرآبادی و... برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار