روزنامه کویتی:

دولت جدید کویت تا پیش از نشست ریاض تشکیل نمی‌شود

یک روزنامه کویتی با اشاره به استمرار رایزنی نخست‌وزیر این کشور برای تشکیل دولت جدید نوشت که تا پیش از برگزاری نشست شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، دولت جدید تشکیل نخواهد شد.
کد خبر: ۳۷۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰ - 04December 2019

دولت جدید کویت تا پیش از نشست ریاض تشکیل نمی‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رایزنی‌های «صباح الخالد» نخست وزیر کویت با مشاوران، سیاستمداران و شخصیت‌های بزرگ برای تشکیل دولت جدید ادامه دارد.

روزنامه کویتی «القبس» با اعلام این خبر نوشت که الخالد در صدد آن است تا ترکیب دولت خود را با وزرایی که دارای عزم جدی برای مقابله با چالش‌ها هستند، تقویت کند و به این ترتیب به خواسته‌های مردم برای اجرای اصلاحات پاسخ داده شود اگرچه عمر این دولت با توجه به قریب‌الوقوع بودن برگزاری انتخابات پارلمانی، کوتاه است.

این روزنامه همچنین نوشت که الخالد در حال انجام بررسی‌های لازم برای حذف برخی وزرای حاضر در دولت مجری امور است چرا که از نقاط ضعف آن‌ها مطلع است و سعی دارد در اقدامی پیشگیرانه از بروز نزاع با مجلس الأمه (پارلمان) جلوگیری کند.

القبس همچنین به نقل از یک منبع عالی‌رتبه دولتی نوشت که پیش از نشست شورای همکاری خلیج فارس در ریاض که قرار است ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) برگزار شود، تشکیل دولت جدید کویت بعید است.

اخیرا «جابر مبارک الصباح» نخست‌وزیر کویت از سمت خود استعفا کرد و امیر کویت «صباح خالد الحمد الصباح» وزیر خارجه این کشور را در سمت نخست‌وزیری منصوب کرد.

طی ماه‌های گذشته اعتراض‌ها به عملکرد کابینه دولت به دنبال ناتوانی مقام‌های دولتی در مدیریت شرایط بحرانی به دلیل بارندگی و سیل افزایش یافته و با تظاهرات مردمی اخیر، این اعتراض‌ها به اوج خود رسید.

این اعتراض‌ها که بیشتر از سوی طبقه «بدون‌ها» و با فراخوان یکی از نمایندگان سابق مجلس امت کویت صورت گرفت، نوک پیکان نارضایتی‌ها را به سمت «مرزوق غانم»، رئیس این مجلس و دولت کویت نشانه رفت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها