هشدار مقام ارشد جنبش «فتح» درباره شهرک صهیونیستی در مرکز الخلیل

یکی از وزرای تشکیلات خودگردان درباره شهرک جدید رژیم صهیونیستی در مرکز شهر «الخلیل» هشدار داد و خواستار پاسخ رسمی و مردمی فلسطین شد.
کد خبر: ۳۷۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴ - 04December 2019

هشدار مقام ارشد جنبش «فتح» درباره شهرک صهیونیستی در مرکز الخلیلبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های صهیونیستی هفته جاری اعلام کرند، «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی برای ساخت شهرکی صهیونیستی در بازار «الحسبه» در مرکز الخلیل را آغاز کرده است.

این اقدام پس از آن اعلام شد که آمریکا چند هفته پیش و در نقض صریح قوانین بین‌المللی تصریح کرد، شهرک‌های صهیونیستی را غیرقانونی نمی‌دانند.

بر اساس گزارش «القدس»، «حسین الشیخ» وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین و عضو کمیته مرکزی فتح امروز (چهارشنبه) درباره این موضوع هشدار داد.

وی گفت: اجرای تصمیم نفتالی بنت برای ایجاد شهرک در قلب شهر الخلیل، هشدار انفجار (وضعیت) و انتقال به رویارویی از نوعی دیگر را می‌دهد.

الشیخ تأکید کرد، این اقدام رژیم اسرائیل پاسخ رسمی و مردمی فلسطین را می‌طلبد؛ اقدامی که همزمان با قصد این رژیم برای الحاق «دره اردن» صورت می‌گیرد، منطقه‌ای مه یک سوم کرانه باختری را تشکیل می‌دهد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان هم دیشب اعلام کرد، ادامه سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی تمام فرصت‌ها برای رسیدن به صلح حقیقی را از بین خواهد برد.

دو ماه پیش نیز، مرکز فلسطینی «ابحاث الاراضی» (تحقیقات اراضی) اعلام کرد، شهرک‌نشینان صهیونیست طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، شش کانون شهرک‌سازی جدید در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری برپا کرده‌اند. 

شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، قدس و جولان خلاف قانون بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد است و تا کنون چندین قطعنامه علیه این موضوع صادر شده است.

آخرین بار در سال ۲۰۱۶ قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت در این باره صادر و خواستار توقف فوری و کامل شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها