آیت‌الله علم الهدی:

دشمن‌شناسی در ارتش باید تقویت شود/ صلابت در عرصه‌ مقابله با فتنه دشمن باید خرج شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: کارکنان ارتش به‌خصوص نیروی زمینی باید در کنار آمادگی اجتماعی و آمادگی رزمی و نظامی، بصیرت دشمن‌شناسی داشته باشند که اگر دشمن در کشور حرکتی انجام داد آن را تشخیص دهند، فرماندهان نیز باید نیروها را دشمن‌شناس تربیت کنند.
کد خبر: ۳۷۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳ - 04December 2019

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم الهدی» در دیدار با جمعی از فرماندهان هوانیروز شمال شرق، ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع)، اظهار داشت: فرماندهی شما در سلسله‌مراتب به فرماندهی وجود مقدس امام زمان (عج) بازمی‌گردد و این افتخار شما دستگاه‌های نظامی است که در فرماندهی کل، یک فرمانده دارید و آن کسی است که حجت امام زمان (عج) است.

رشادت‌های هوانیروز در جبهه

وی با بیان اینکه هوانیروز از جریان‌های خاص ارتش است، ادامه داد: نیروی زمینی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌های قابل‌ توجهی داشته و هنوز نیز دارد؛ در بین تمام شهدایی که از ارتش در دوران دفاع مقدس داریم، دو شهید برجسته هستند، شهید کشوری و شهید شیرودی، برجستگی خاصی که این دو شهید دارند، به خاطر رشادت‌هایی است که در اول جبهه داشتند و این رشادت‌ها سبب شد هوانیروز مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که در مسائل قبل از پیروزی انقلاب، ارتش و هوانیروز، نقش بسیار قابل ‌توجهی داشتند، خاطرنشان کرد: بعد از این‌که همافران به دیدار امام رفتند و وابستگی‌شان را به انقلاب اسلامی اعلام کردند، ارتش تصمیم گرفت کل جریان انقلاب را با هلی‌برنی که هوانیروز انجام می‌دهد، از بین ببرند که این حرکت هوانیروز در دیدار با امام راحل در آن زمان نقش فوق‌العاده‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

نباید از نقش‌آفرینی ارتش در انقلاب غفلت کرد

امام جمعه مشهد با بیان این‌که از قهرمانی هوانیروز در پیروزی انقلاب اسلامی کمتر یاد می‌شود، افزود: متأسفانه نقش ارتش در جریان انقلاب اسلامی مورد غفلت واقع‌شده و از نقش و حرکت‌هایی که ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی داشت. این حرکت افسران و خلبانان هوانیروز، ذکر و یادآوری نمی‌شود، این نشان قهرمانانه و انقلابی برای عزیزان ما در هوانیروز بود.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: اوایل که بخشی از مراکز را به ارتش انقلابی، هوانیروز و افسران هوانیروز سپرده بودند به خاطر آثار و نقش‌آفرینی آنان در مسائل انقلاب اسلامی داشتند بود که نباید از آن غفلت کرد و به دست فراموشی سپرد؛ هوانیروز جزو نقاط قوت نیروی زمینی نیز به شمار می‌رود به‌خصوص در مسائل امدادی و در سیل آق‌قلا که افتخار آفریدند.

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: نیروی زمینی ارتش از یک جهت امتیاز دارد و آن نیز آمیختگی‌اش با مردم است، نیروی زمینی از جهت آمیختگی با مردم بیش از دیگر مورد توجه است ازاین‌رو، در برخی قضایایی که دشمن درصدد ایجاد توطئه و فتنه هست، نیروی زمینی در مقام مقابله با این فتنه‌ها، مقدم بر نیروهای دیگر است.

ارتش انقلابی و مردمی

وی به دو جنبه حائز اهمیت در فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه آمادگی دفاعی ارتش به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه با تاریخ ارتش در هیچ زمانی نیست، توان آمادگی از یک‌طرف و توان بازدارندگی از طرف دیگر، در هیچ زمان ارتش این توان را نداشته، نه‌تنها ارتش ما در منطقه از نظر توان منحصر به‌فرد است بلکه ارتش بسیاری از نقاط جهان این قدرت را ندارند.

آیت‌الله علم‌الهدی ارتش انقلابی جمهوری اسلامی را مردمی‌ترین ارتش دنیا توصیف کرد و افزود: هیچ ارتشی روی کره زمین مثل ارتش ما مردمی نیست، خصوصیت مردمی بودن ارتش متعلق به ماست، ارتش در دنیا یک تافته جدا بافته از مردم است، چه از نظر تشیکلاتی و چه افراد آن، ارتش ما از این حیث در دنیا بی‌نظیر است.

تلاش دشمن برای فتنه و توطئه

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: با توانمندی که شما دارید، دشمن از تهاجم نظامی به ما مأیوس است، وقتی آمریکا قدرت تهاجم به ما ندارد، هیچ قدرت دیگری نمی‌تواند چنین فکری بکند اما دشمن از دشمنی دست برنداشته، تمام همتشان در فتنه و توطئه است که کاری انجام دهد. میدان این توطئه، عرصه سیاست است که خوشبختانه در عرصه‌های سیاسی ما نیز نمی‌توانند قدمی بردارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به ترفندهای دشمن برای تضعیف توان دفاعی کشور اشاره و اظهار کرد: در درجه اول فشار را بر دستگاه‌های حکومتی وارد می‌کنند که حکومت و مسؤولان نتوانند مشکلات را حل کنند و یکی پس از دیگری استعفا دهند، به این شکل، فضای سیاست برای دخالت آنان باز شود، فشارهایی که می‌آورند، آتش بزنند، بکشند و تخریب کنند، فشار در حدی شود که عناصر مسؤول نتوانند جوابگو باشند، کنار بروند و راه برای نفوذ آنان باز شود اما این مسئله در کشور ما شدنی نیست و آن به‌واسطه حضور و مدیریت رهبر معظم انقلاب است.

وی به نقش هدایتی امام راحل در اداره نظام اسلامی اشاره و تصریح کرد: در موقعیتی که هیچ‌چیز نداشتیم و در داخل دچار درگیری داخلی از سوی منافقین بودیم و از نظر خارجی در محاصره دشمن قرار داشتیم، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر را کشتند اما نظام با همان قدرت ماند، امام خمینی (ره) با قدرت رهبری خود، نظام را اداره کردند، جایی که رهبری باشد نمی‌توانند با فتنه عرصه را به دست بگیرند.

فشار برای نفوذ به مدیریت نظام

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که می‌خواهند با فتنه، روزنه‌ای برای ورود رسمی خود و نفوذی‌هایشان در نظام باز کنند، متذکر شد: آنچه لازم است عزیزان در ارتش به‌خصوص نیروی زمینی بدانند، آمادگی اجتماعی در کنار آمادگی رزمی و نظامی است. علاوه بر آن، باید بصیرت دشمن‌شناسی داشته باشند که اگر دشمن در کشور حرکتی انجام داد، دشمن‌شناس باشند و آن را تشخیص دهند، فرماندهان نیز باید نیروها را دشمن‌شناس تربیت کنند.

وی به آشوب‌های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: در فتنه اخیر می‌خواستند بسیاری از مراکز نظامی و انتظامی را تصرف کرده، همه را مسلح کنند و دست به کشتار عظیمی بزنند. حضور ارتش در این مراکز سبب شد دشمن موفقیتی به دست نیاورد.

اثرگذاری صلابت ارتش در عرصه‌های سیاسی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در پایان، صلابت ارتش جمهوری اسلامی را یک عامل بازدارنده در همه عرصه‌ها دانست و افزود: صلابت و هیبت ارتش اثرش را روی مسائل سیاسی و جنگ روانی دشمن می‌گذارد، با وجود این‌که کار ارتش، نظامی است اما این صلابت در عرصه‌های مقابله با فتنه دشمن باید خرج شود و اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار