امیر حاتمی:

خون شهیدان موجب نجات، عظمت و عزت کشور شده است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: به هر مقطعی از انقلاب که نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم خون شهیدان موجب نجات، عظمت و عزت کشور شده است.
کد خبر: ۳۷۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ - 05December 2019

خون شهیدان موجب نجات، عظمت و عزت کشور شده استبه گزارش دفاع‌پرس از زنجان، امیر سرتیپ امیر حاتمی ظهر امروز (پنج‌شنبه) در نهمین یادواره شهید شهریاری در دانشگاه آزاد زنجان، اظهار داشت: دشمن دانشمندان هسته‌ای کشور را تحمل نکرد و دست به ترور آن‌ها زد.

وی با بیان اینکه شهدا با نثار خون مطهر خودشان پایه‌های نظام را مستحکم کرده‌اند، اظهار کرد: بصیریت و اقتداری که امروز در کشور وجود دارد حاصل ایثار و از خودگذشتگی شهدا است که این بصیریت همواره در جامعه اسلامی ایران جاری است.

حاتمی با تاکید بر اینکه بصیریت و هوشیاری ملت بزرگ ایران همواره باعث شکست توطئه‌های دشمنان در مقاطع مختلف نظام شده است، گفت: همه آحاد جامعه باید با الگوی گیری از شهدا، مولفه‌های بصیریت و اقتدار را در جامعه تقویت بدهند.

وزیر دفاع به اغتشاشات اواخر آبان ماه سال جاری در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه دشمن تمام توان و داشته‌های خود را در اغتشاشات اخیر وارد صحنه کرده بود، تصریح کرد: مردم ولایتمدار زنجان بار دیگر بصیریت و هوشیاری خود را در مقابله با فتنه و توطه دشمنان نشان دادند و این بصریت و حمایت از نظام به افتخارات زنجان اضافه شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، با بیان اینکه ملت ما به‌خوبی به‌عمق و کینه دشمن پی‌برده است، گفت: ادعای دشمنان در طرفداری ملت ایران یک دروغ بزرگ است و بیشترین و عمیق‌ترین دشمنی‌ها را علیه ملت ایران اعمال می‌کنند.

حاتمی ابراز کرد: دشمن از یک طرف همه امکانات اقتصادی ما را محدود می‌کند و طرف دیگر می‌خواهد به هر بهانه‌ای امنیت ما را بگیرد.

وی با بیان اینکه وقتی یک دانشمند را تحمل نمی‌کنند، نمی‌توانند طرفدار ملت ایران باشند، گفت: مردم فهیم و انقلابی اجازه چنین جسارتی را به دشمن نمی‌دهند و طبق منویات مقام معظم رهبری، زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، یاد آورشد: اگر در جامعه‌ای فرهنگ شهادت زنده نگه داشته شود، آن جامعه به استقلال، عزت و سربلندی پایدارخواهد رسید.

حاتمی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار شهید ترور درایران اسلامی وجود دارد، افزود: در دوران دفاع مقدس دشمن متوجه شد با برنامه‌های کوچک نمی‌تواند این انقلاب و ملت را از پا در آورد و به همین دلیل برنامه بزرگی چید، اما خون شهدای نیرو‌های مسلح، مردمی و جهاد باعث شد تا بعد از دوره‌های طولانی با سربلندی و عزت از دفاع مقدس خارج شویم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ابراز کرد: تفاوت شهید شهریاری با شهدای دیگر این است که شهدای دوران دفاع مقدس رودرو با دشمن مقابله کردند و شهدای هسته‌ای در جبهه‌ای شهید شدند که به ذهن متبادر نمی‌شود و شهید شهریاری دانشمند متعهد و متخلق به اخلاق بود که برای ارتقای کشورشهید شد.

حاتمی افزود: اگر دشمنی بخواهد علیه کشوری کاری انجام دهد به فرهنگ و عقبه آن جامعه نگاه می‌کند که با دشمن چگونه برخورد کرده است.

وی تصریح کرد: مکتب اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان مکتب شهادت مشهور است چرا که با خون شهید آبیاری شده و به نام شهید زنده مانده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: امروز در ایام محرم به نام شهید بزرگ کربلا بر سرو سینه می‌زنیم تا قدردان خون شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار شهید برای مقابله با تروریست تقدیم نظام کرده ایم، افزود: ما شهید تقدیم کرده ایم تا امنیت ملت ایران حفظ شود.

وزیر دفاع بیان کرد: به هر مقطعی از انقلاب که نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم خون شهیدان موجب نجات، عظمت و عزت کشور شده و در دوره انقلاب اسلامی نیز اهمیت این بزرگداشت خون شهید به خوبی روشن شد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها