درخواست نماینده تل‌آویو در سازمان ملل برای افزایش تحریم بر ایران

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، با حمایت از نامه تروئیکای اروپایی به سازمان ملل علیه ایران، گفت تحریم‌ها بر ایران باید افزایش یابد.
کد خبر: ۳۷۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ - 06December 2019

درخواست نماینده تل‌آویو در سازمان ملل برای افزایش تحریم بر ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در ادامه استقبال مقام‌های رژیم صهیونیستی از نامه اتهام‌آمیز سه کشور اروپایی علیه جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل، نماینده تل‌آویو در این سازمان نیز خواستار افزایش فشار‌های جهانی بر ایران شد.

«دنی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل ضمن حمایت از اتهام مطرح شده توسط کشور‌های آلمان، فرانسه و انگلیس در نامه خود به دبیرکل سازمان ملل مبنی بر ساخت موشک‌هایی در ایران با قابلیت حمل کلاهک اتمی، مدعی شد: «رژیم ایران تمایلات و نیّات خود را مخفی نمی‌کند».

سه کشور اروپایی عضو برجام روز چهارشنبه با ارسال نامه‌ای به «آنتونیو گوترش»، مدعی شدند که برخی از مدل‌های موشک‌های بالستیک ایران با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که توافق هست‌ای با ایران را تأیید کرده، «ناهمخوان» است.

دانون در ادامه ادعاهایش، افزود: «همزمان با استقبال ما از نامه اروپایی‌ها، لازم است برای مقابله با اهداف تهران، تحریم‌های قابل توجهی بر این رژیم اعمال شود. ما نمی‌توانیم فقط به مباحثات در سازمان ملل بسنده کنیم».

جروزالم پست همچنین در خبر دیگری نوشت که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مأمور شده است تا به کشور‌های اروپایی که ایران را به ساخت موشک اتمی و نقض توافق هسته‌ای متهم کردند، کمک کند. «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در توئیتر خود خواستار تشکیل ائتلاف عربی-غربی به رهبری آمریکا و تهدید نظامی موثر آن علیه ایران شده بود.

ادعای عدم همخوانی موشک‌های ایران با قطعنامه در حالی مطرح می‌شود که در قطعنامه 2231 از ایران «خواسته» شده که روی موشک‌هایی که «برای داشتن توانمندی حمل کلاهک اتمی طراحی شده‌اند»، کار نکند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار