نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

تقویت وحدت حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی و تربیتی لازمه تربیت نسلی انقلابی است

حجت‌الاسلام «سید احمد شاهرخی» با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تقویت وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کردند، گفت: حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی و تربیتی اثر گذار برای تربیت و پرورش نسلی انقلابی کارآمد است.
کد خبر: ۳۷۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ - 06December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام «سید احمد شاهرخی» نماینده ولی فقیه در استان لرستان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد با اشاره به این که ۱۶ آذر روز ضد استکبار و ضد سلطه است، اظهار داشت: باید تمام اراده‌ها در این روز جمع و علیه شیطان بزرگ به کار گرفته شود.

وی افزود: چهار ماه پس از کودتای ننگین ۱۳۳۲ نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به جهت پشتیبانی از رژیم ستمگر به ایران می‌آید که در مخالفت با این حضور؛ دانشجویان اعتراض می‌کنند و سه دانشجو به شهادت می‌رسند لذا از آن تاریخ ۱۶ آذر به روز دانشجو نامگذاری شد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه هجرت‌ها همیشه در تاریخ مفید بوده است، عنوان کرد: به واسطه هجرت حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر قم، تشکیلاتی فرهنگی و دینی در مرکز حوزه علمیه قم بنا شده که همه در نشر و گسترش معارف اسلامی مفید و مؤثرند.

وی با اشاره به روز ملاقات با رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ایشان بعد از احوالپرسی سخنان خود را این چنین آغاز کردند که خرم آباد مرکز لرستان به نظر ما یک مرکز تدین و انقلابی‌گری است، از قدیم می‌دانستیم جز مردمان مؤمن و متدین هستند، خدا را شکر در جنگ همه از تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) و لشگر ۸۴ نقش ایفا کردند.

حجت الاسلام شاهرخی تصریح کرد: با این جمله حضرت امام خامنه ای من به یاد گردان های تیپ افتادم و یاد رزمندگانی که در کنار آن ها چه روزها و شب های خوشی را سپری کردم، اینچنین می گفتند که اگر لازم باشد روی مین برویم با پا رفتن ممکن است تاخیر بشود ما با سر می رویم.

امام جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای بهره مندی از ظرفیت جوانان اظهار داشت: برای پیشبرد اهداف و به ثمر رسیدن کارها باید از نیروی جوان و با استعداد استفاده شود.

وی بیان داشت: با همکاری، وحدت و به یاری جوانان مؤمن خواهیم توانست برای لرستان آینده بهتری را رقم بزنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با اشاره به تأکید حضرت امام خامنه ای در تقویت وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی و تربیتی اثر گذار برای تربیت و پرورش نسلی انقلابی کارآمد است.

وی اذعان داشت: در سایه حفظ و تقویت وحدت حوزه و دانشگاه می توان گام های مؤثری در رشد و تعالی علمی جامعه برداشت.

نماینده ولی فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خویش با قدردانی از زحمات حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در لرستان افزود: از خداوند می خواهیم تلاش های ایشان موفقیت دنیوی داشته باشد و انیس و مونس ایشان در مسیر به سوی آخرت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: رهبری فرمودند با جوانان گرم بگیرید، آن ها که انقلابی، مومن و متدین هستند بسیار خوب اما آنها که چنین نیستند باید جذب کرد؛ این موارد مربوط به همه دستگاه های تربیتی آموزش و پرورش، دانشگاه ها، ادارات کل و خانواده هاست و در ادامه فرمودند انسان در منزل خودش همه را دوست دارد ولی اهل منزل هم متفاوت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار