شهید «علی‌اکبر سرلک»:

روحانیت متعهد و مبارز بود که به اسلام جانی تازه داد

شهید «علی‌اکبر سرلک» در فرازی از وصیتنامه خود نوشته است: روحانیت متعهد و مبارز بود که به اسلام جانی تازه داد و هرچه داریم از این سربازان و جانبازان اسلام و قرآن و امام زمان (عج) است.
کد خبر: ۳۷۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ - 08December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «علی اکبر سرلک» در سال 1336 در روستای شاپورآباد بربرود از توابع الیگودرز به دنیا آمد. دوران کودکی را در کوچه باغ های روستا به سرعت سپری کرد. با پایان دوران ابتدایی راهی شهرستان الیگودرز شد و توانست با همت و پشتکار مدرک پایان دوره متوسطه را در رشته فرهنگ و ادب کسب کند.

با پیروزی انقلاب اسلامی لباس مقدس معلمی را به تن کرد و بعد از یک سال به جمع سبزپوشان سپاه پاسداران پیوست. همان روزها بود که تحصیل را در دانشگاه اصفهان پی گرفت و از روزهای آغازین جنگ تحمیلی و آموزش نظامی در مناطق نبرد حق علیه باطل نیز حضور یافت.

در تاریخ 12 تیر 1364  در حالی که یک محموله را با همرزمانش به جبهه می برد، در درگیری با دشمن دو تن از همراهانش شهید و او هم به بیمارستان اهواز منتقل شد و سرانجام 19 مهر 1364 شهید شد.

وصیت‌نامه شهید «علی اکبر سرلک»:

من وصیت‌نامه خود را چنین آغاز می کنم. من از امت حزب‌الله تقاضا دارم که همچون گذشته پشتیبان امام و روحانیت باشند. چون روحانیت متعهد و مبارز بود که به اسلام جانی تازه داد و هرچه ما در حال حاضر داریم از این سربازان و جانبازان اسلام و قرآن و امام زمان (عج) است.

روحانیتی که در جبهه با لباس سربازی و در محراب مسجد با لباس روحانی به این مردم جان بر کف خدمت می‌کنند. امت حزب‌الله! قدر این نعمت‌ها را بدانید و همچون جان و چشم خودتان از آنها نگهداری کنید.

آنهایی که ایادی آمریکا هستند و می‌خواهند سنگ لای چرخ انقلاب بگذارند، کور خوانده‌اند، چون افرادی همچون شهیدان، شهیدی، رجایی، باهنر، قدوسی، مدنی، دستغیب، صدوقی را از ما گرفتند، پیش خود فکر کرده‌اند که این انقلاب با شکست روبه رو می‌شود و لیکن امام می‌فرماید: بکشید ما را ملت ما بیدار‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار