برگزاری جلسه کمیته جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس استان سمنان

جلسه کمیته جمع‌آوری اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ - 08December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، کمیته جمع‌آوری اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس  استان سمنان با حضور نمایندگان  نظامی و انتظامی و دستگاه‌های اجرایی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: جمع آوری اسناد دفاع مقدس در  سمنان و انتقال آن به نسل جدید می‌تواند الگوی موفق آن دوران را به خوبی به جامعه معرفی کند و امیدواریم با ثبت و جمع آوری اسناد دوران دفاع مقدس به رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس استان سمنان ادای دین داشته باشیم.

سلامی گفت: حفاظت و نگهداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ثبت حماسه های جاودانه امت اسلام و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گران بهای خون پاک ایثارگران اسلام و دستاوردهای دفاع مقدس از وظایف ما در دوران بعد از دفاع مقدس است‌.

وی بیان داشت: جمع آوری، ساماندهی و طبقه‌بندی کردن اسناد اعم از عکس، سند، تاریخ شفاهی و… دفاع مقدس باید در اولويت دستگاه هاي اجرايي از جمله نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، جهاد سازندگی، صداو سیما مرکز، بنیاد شهید در استان باشد تا با شناسايی آثار رزمندگان و اشيا مربوط به جنگ تحميلی، شناساندن رشادت‌های جوانان جنگ تحميلی به نسل های آينده و تهيه كتاب استاد دفاع مقدس استان در دوران دفاع مقدس از اهداف اين کمیته است.

در پایان مقرر شد اعضای حاضر در کمیته نسبت به  نهضت جمع آوری اسناد و مدارک و چاپ کتاب جامع  استادی دفاع مقدس همکاری و برنامه‌ریزی داشته باشند و  یک نسخه از آثار جمع‌آوری شده در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان نگهداری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار