سردار کمالی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

راه‌اندازی سامانه «ماهرسان» برای سربازانی که خدمتشان به اتمام رسیده است

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروی مسلح از راه‌اندازی سامانه ماهرسان برای سربازانی که خدمتشان به اتمام رسیده خبر داد.
کد خبر: ۳۷۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ - 08December 2019

راه‌اندازی سامانه «ماهرسان» برای سربازانی که خدمتشان به اتمام رسیده استسردار «موسی کمالی» مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروی مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه سامانه سرباز ماهر برای مشمولان و قبل از سربازی است، اظهار داشت: سامانه «ماهرسان» برای بعد ازخدمت سربازی راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: جوانان قبل از اعزام به خدمت سربازی به صورت داوطلبانه در سامانه سرباز ماهر ثبت نام می‌کنند و بعد از آن با توجه به مهارت‌های کسب کرده از مشوق‌های ۳۴گانه اعلام شده برخوردار می‌شوند یا اینکه سازمان وظیفه عمومی اسامی آنان را در سامانه سرباز ماهر ثبت می‌کند.

سردار کمالی با بیان اینکه با همکاری یکی از بانک‌های کشور سامانه ماهرسان برای بعد از خدمت طراحی شده است، گفت: افراد می‌توانند بعد از پایان خدمت عضو این سامانه شوند تا از تسهیلات وام ازدواج، وام خرید لوازم خانگی و کمک هزینه اشتغالزایی استفاده کنند؛ همچنین این سامانه نیاز‌های شغلی هر استان را جمع آوری و در سامانه ثبت و به افراد معرفی می‌کند.

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروی مسلح اضافه کرد: کسانی که به نیروی کار ماهر نیاز دارند می‌توانند به این سامانه مراجعه و افراد مورد نیاز خود را پیدا کنند. از سوی دیگر این سامانه به سامانه‌های مربوط به اشتغال مثل وزارت کار مرتبط می‌شود.

وی افزود: در حقیقت این سامانه یک نوع بازار کار محسوب می‌شود، چون مشاغل مورد نیاز و نیروی کار در این سامانه ثبت شده است و افراد می‌توانند مشاغل مورد نیاز و همچنین نیروی ماهر خود را در آن پیدا کنند.

سردار کمالی گفت: ان‌شاءالله به زودی از سامانه ماهرسان رونمایی شده و جزئیات آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار