یادداشت/ سیروس فتح‌اله

صدای «شیخ زکزاکی» باشیم

سازمان‌هایی که همواره ادعا دارند حامی آزادی و حقوق بشر هستند و در هر گوشه‌ای از جهان که خودشان می‌خواهند کوچک‌ترین اتفاق را رسانه‌ای کرده و به جهانیان اعلام می‌کنند؛ چرا خبر نیاز به درمان فوری شیخ زکزاکی را به جهانیان مخابره نمی‌کنند؟
کد خبر: ۳۷۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۳ - 09December 2019

صدای «شیخ زکزاکی» باشیمگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ چهار سال پیش ارتش نیجریه به دستور حکومت این کشور که در اختیار مسیحیان قرار دارد و دارای روابط بسیار تنگاتنگی با آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است به حسینیه بقیة‌الله و محل اقامت شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه حمله کرد؛ براساس گزارش‌هایی که در رسانه‌ها منتشر شد، در این حمله بیش از 1000 انسان بی‌گناه به شهادت رسیده بودند.  

هرچند این اقدام شنیع ارتش نیجریه در ظاهر به بهانه ترور رئیس ستاد ارتش بود؛ اما یک برنامه کاملا طراحی و مدیریت شده برای کشتن شیخ زکزاکی و بسیاری از پیروان ایشان محسوب می‌شد که شاید با کشتن شیخ روند رو به رشد و پیشرفت نهضت اسلامی نیجریه را متوقف شود.

در نهایت حکومت نیجریه شیخ زکزاکی و مالاما زینت همسر شیخ را که در این حمله به‌شدت زخمی شده بودند، در اقدامی غیرانسانی آن‌ها را دستگیر کرد و تمام راه‌های قانونی که شاید پیگیری آن‌ها منجر به آزادی آن‌ها می‌شد، را مسدود و اعتراضات مسالمت‌آمیز طرفداران شیخ را نیز سرکوب کرد.

در این خصوص، سهیلا زکزاکی می‌گوید: «دادگاه عالی در نیجریه در دسامبر 2016 دستگیری پدر و مادرم را غیرقانونی اعلام کرد و دستور آزادی فوری و غیر مشروط آن‌ها را صادر کرد؛ اما متاسفانه حکومت نیجریه به‌نحو بی‌شرمانه‌ای با این دستور مخالف کرد.»

او می‌گوید:« به هر حال بعد از گذشت دو سال مسمومیت‌ها و سکته‌های پی‌درپی پدرم حکومت نیجریه را مجبور کرد تا اجازه یک سفر درمانی به هند را صادر کند؛ اما به خاطر خرابکاری مسئولان امنیتی نیجریه پدر بدون هیچ‌گونه درمانی، به نیجریه بازگشت.»

دختر شیخ زکراکی اضافه می‌کند: «بیش از چهار ماه از برگشت پدر و مادرم می‌گذرد و در این مدت، اجازه هیچ‌گونه درمانی به آن‌ها داده نشده و حتی حق قانونی معاینه پزشک و مشاوران ایشان نیز سلب شده است. به جای اینکه حکومت اجازه درمان بدهد، متأسفانه همان دادگاه که حکم درمان فوری ایشان را صادر کرده بود، در پنج دسامبر 2019 دستوری صادر کرده است که پدر و مادرم به زندان مرکزی ایالت کادونا منتقل شوند.»

بنابه گفته دختر شیخ زکزاکی، از روزی که شیخ و همسرش به زندانی در ایالت کادونا منتقل شده‌اند، اطلاعی ندارند!

پس سازمان‌های حقوق بشر جهانی کجا هستند!

سازمان‌هایی که همواره ادعا دارند حامی آزادی و حقوق بشر هستند و در گوشه‌ای از جهان که خود می‌خواهند کوچک‌ترین اتفاق را رسانه‌ای کرده و به جهانیان اعلام می‌کنند!

چرا خبر نیاز به درمان فوری شیخ زکزاکی را به جهانیان مخابره نمی‌کنند؟

سؤالمان از سازمان ملل و حقوق بشر این است که آیا شرایط فعلی شیخ زکزاکی را نمی‌بینند؟! چرا سکوت کرده‌اند؟ چرا چشم خود را بر این جنایات بسته‌اند؟

آیا آزادی زمانی برای شما معنی دارد که در راستای اهدافتان برای چپاول حقوق سایر ملت‌ها باشد؟

اما بدانید که این برخورد دوگانه شما در بازداشت رهبر شعیان نیجریه و عدم اجازه برای درمان ایشان و همسرش که وضعیت سلامتی آن‌ها هر روز رو به افول است، رسوایی دیگری در کارنامه حقوق‌بشری شما ثبت و ضبط خواهد شد؛ پس تا دیر نشده در این خصوص کاری بکنید تا اجازه معالجه شیخ صادر شود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها