حجت‌الاسلام مروی:

اتکا به ولایت لازمه عبور از دشواری‌ها است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: کسانی می‌توانند علم هدایت را حمل کنند که اهل بصیرت باشند تا در صورت نیاز با اتکا به ولایت ‌از دشواری‌ها عبور کنند وگرنه مانند خوارج می‌شوند.
کد خبر: ۳۷۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲ - 08December 2019

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در آیین بزرگداشت روز دانشجو که عصر امروز در دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت روز دانشجو اظهار داشت: ۱۶ آذر روز انسان‌هایی است که با تاریکی‌ها جنگیدند و سرمایه بزرگی را به نام تعهد، استکبارستیری و انقلاب‌گری برای ما به ارث گذاشتند.

وی ادامه داد: بصیرت داشتن، مطالبه‌گری، ضداستکبار بودن و حضور در صحنه‌های اجتماعی از شاخصه‌های دانشجوی انقلابی است.

تولیت آستان قدس بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی بصیرت تاکید ویژه‌ای دارند، صدماتی که در طول تاریخ بر ما وارد شده بخاطر کسانی است که بصیرت کافی نداشته و دچار لغزش شده‌اند.

این مسئول گفت: در جنگ صفین مردم به علت نداشتن بصیرت، امام علی (ع) را که قرآن ناطق بودند نادیده گرفتند، به ایشان پشت کرده و خوارج شدند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه کسی که بصیرت دارد، فریب و حیله دشمن را نمی‌خورد و در مقابل تهدید‌ها نمی‌لرزد، تصریح کرد: حضرت امام خامنه‌ای بار‌ها فرموده‌اند آمریکا دشمن ‌ما است، باید دشمن را دشمن بدانیم، زیرا قصد نابودی ما را دارد.

مروی ادامه داد: افرادی می‌توانند علم هدایت را حمل کنند که اهل بصیرت باشند تا در صورت نیاز با اتکا به ولایت ‌از دشواری ها عبور کنند وگرنه مانند خوارج می‌شوند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در مسائلی ممکن است دچار ابهام و سؤال شویم، اما باید بدانیم نقطه مهم و تکیه‌گاه امن ما ولایت و امامت است.

مروی با اشاره به اینکه اعتراض خصلت دانشجو است، افزود: باید با صبر و بصیرت عمل کنیم. به عنوان مثال رهبر معظم انقلاب اسلامی به علت بینش و افق دیدی که به آینده دارند چیز‌هایی را می‌بینند که ما نمی‌بینیم، اگر در مسائل به خوبی تأمل نکنیم دچار لغزش و خطا خواهیم‌ شد و تکیه گاه خود را از دست می‌دهیم.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه شما جوان‌ها باید کمک کنید تا سدی میان ما و مردم شکل نگیرد، افزود: بنا داریم در آستان قدس از جوانان در کار‌های مدیریتی استفاده کنیم، مگر در مواردی که نیاز به افراد باتجربه داریم.

مروی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس جوانانی همچون شهید باکری و شهید کاوه بودند که با روحیه انقلابی خود در عرصه جنگ خوش درخشیدند، لذا سرمایه‌گذاری برای جوانان حائز اهمیت است.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر این مطلب که خطاب رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، ابراز داشت: مخاطب قرار دادن جوانان جنبه تبلیغاتی ندارد، بلکه محصول ۷۰ سال تجربه و کار سیاسی، نظامی، اجرایی و مدیریتی رهبری است.

این مسئول در پایان گفت: به معاونان و مسئولان تاکید کرده‌ام تا پایان سال سه نماینده جوان را به عنوان جایگزین خود معرفی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها