دانشنامه جامع آزادگان در مراحل پایانی تدوین قرار گرفت

معاون پژوهشی موسسه پیام آزادگان از مراحل پایانی تدوین کتاب دانشنامه جامع آزادگان خبر داد.
کد خبر: ۳۷۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷ - 08December 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «فرزانه قلعه‌قوند» معاون پژوهشی موسسه پیام آزادگان از مراحل پایانی کتاب «دانشنامه جامع آزادگان» خبر داد و اظهار داشت: این دانشنامه که تدوین آن از سال ۱۳۹۲ آغاز شده، در سطح دنیا بی‌نظیر است و تاکنون چنین دانشنامه‌ای در مورد اسرای جنگی یک کشور منتشر نشده‌است.

معاون پژوهشی موسسه پیام آزادگان ادامه داد: برای این کتاب که با همکاری موسسه پیام آزادگان و بنیاد دانشنامه نگاری ایران تدوین شده است، ابتدا مدخل‌هایی تعیین شد و افراد مرتبط شناسایی و معرفی شدند. پس از آن جلسات متعددی باحضور بیش از ۳۰ نفر از آزادگان و معتمدین اردوگاه‌ها برگزار شد که حاصل آن این دانشنامه است.

قلعه‌قوند با اشاره به پایان تدوین نگاره نگاشت آزادگان گفت: این کتاب که مراحل تدوین آن از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است، شامل تصاویر و اطلاعات اسرای جنگی و آزادگان است که بر اساس اولین اردوگاهی که اسرا در آن نگهداری می‌شدند طبقه بندی شده و به تفکیک هر استان آمده است.

وی از رو به اتمام بودن مراحل تدوین این کتاب نیز خبر داد و گفت: تلاش ما در تدوین این نگاره نگاشت این بود که اشکالات نسخه‌های قبلی را اصلاح کنیم و به همین جهت از اسناد صلیب سرخ استفاده کردیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها