سرهنگ بخشنده در نشست خبری عنوان کرد؛

انهدام ۵۰ باند قاچاق مواد مخدر/ کشف ۱۶ تن مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از انهدام ۵۰ باند قاچاق مواد مخدر و دستگیری ۳۸۸ قاچاقچی مواد افیونی خبر داد.
کد خبر: ۳۷۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ - 09December 2019

بخشندهبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ «محمد بخشنده» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هدف‌گذاری ما افزایش ۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در سال ۹۸ بوده است، اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۶ تن مواد مخدر کشف شده و خوشبختانه افزایش ۴۶ درصدی کشفیات را داشتیم.

وی درباره انهدام باند‌های قاچاق مواد مخدر گفت: ۵۰ باند مواد مخدر متلاشی و ۳۸۸ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند که افزایش ۱۰ درصدی در دستگیری داشتیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ادامه داد: بیش از پنج تن مواد مخدر در ۱۴ ورودی تهران کشف شده است؛ همچنین دو هزار و ۵۷۹ دستگاه انواع خودرو توقیف شده است که در این زمینه هم افزایش پنج درصدی داشتیم.

سرهنگ بخشنده با اشاره به دستگیری ۲۲ هزار و ۴۴ خرده‌فروش و توزیع‌کننده مواد مخدر افزود: کسانی که دستگیر شدند، سابقه‌های متعدد فروش مواد مخدر را داشتند. همچنین بیش از ۴۱ هزار معتاد متجاهر از ابتدای سال تاکنون جمع‌آوری شده است.

وی عنوان کرد: امروز خوشبختانه مشکلات معتادان متجاهر مرد ساماندهی شده و حضور آن‌ها در پارک‌ها و بوستان‌ها کاهش یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: امروز با کار‌های صورت گرفته، محله‌های شوش، مولوی و هرندی کاملاً پاکسازی شده است.

سرهنگ بخشنده با اشاره به اینکه پاکسازی مناطق اطراف مدارس همچنان در دستور کار پلیس است، افزود: تا شعاع هزار کیلومتری مدارس و مراکز آموزشی، پاکسازی شده است و مأموران ما حضوری فعال دارند.

وی با بیان اینکه طی هفته گذشته بیش از یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از محور‌های اصلی و شهر تهران کشف شده است، گفت: در طول هفته گذشته، اعضای چهار باند قاچاق و ۱۷ قاچاقچی دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ خرده‌فروش در هفته گذشته دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد از مأموریت‌ها توسط کار اطلاعاتی و ۱۵ درصد کار انتظامی انجام شده است.

سرهنگ بخشنده ادامه داد: همچنین طی هفته گذشته ۸۰ دستگاه خودرو کشف و ضبط شده و هزار و ۲۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شده‌اند.

وی درباره زنان معتاد متجاهر هم گفت: بین هزار و ۵۰۰ تا دو هزار زن معتاد متجاهر در تهران وجود دارد، اما با وجود وضعیت اسف‌بار آن‌ها، تنها ۲۵۰ ظرفیت در تهران برای این زنان از طرف بهزیستی ایجاد شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پلیس به محل‌های حضور این زنان اشراف کامل دارد و چنانچه ظرفیت از سوی دستگاه‌های متولی ایجاد شود، نسبت به ساماندهی آن‌ها اقدام خواهیم کرد؛ البته اخیراً ۳۸ ظرفیت جدید برای زنان معتاد متجاهر به ما اعلام شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار