تمایل واشنگتن برای گفت‌وگو درخصوص آزادی زندانیان آمریکایی در ایران

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: دولت ایالات متحده مایل به ادامه گفت‌وگوها برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران است.
کد خبر: ۳۷۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ - 09December 2019

تمایل واشنگتن برای گفتگو درخصوص آزادی زندانیان آمریکایی در ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا، در مصاحبه با «سی‌بی‌اس»، با تاکید بر ادامه کارزار موسوم به «فشار حداکثری» بر ایران، گفت: دولت ایالات متحده مایل به ادامه گفت‌وگوها برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران است.

اوبرایان در گفت‌وگو با برنامه «رو در رو با ملت»  ضمن ابراز خرسندی از آزادی ژیائو وانگ، تصریح کرد: ما بسیار خوشحال خواهیم شد که همه ایرانی‌های بازداشت‌شده برگردند و ما به تلاش‌ها ادامه خواهیم داد تا ایرانی‌ها با ما دیدار کنند و می‌خواهیم تمامی آن آمریکایی‌های زندانی در ایران به خانه بازگردند.

روز شنبه 16 آذرماه، ژیائو وانگ، زندانی آمریکایی در ایران، با مسعود سلیمانی، پژوهشگر در زمینه سلول‌های بنیادی و عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس که در آمریکا در بازداشت بود، مبادله شد.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده از آزادی ژیائو وانگ در قبال مسعود سلیمانی استقبال کرد و افزود: «دیدید ما می‌توانیم با هم به توافق برسیم».

 مشاور امنیت ملی کاخ سفید، به سی‌بی‌اس گفته سلیمانی قرار بود هفته آینده به دادگاه برود و ما احساس کردیم فرصتی هست تا یکی را به خانه برگردانیم، و [از این فرصت] استفاده کردیم.

مجری برنامه سپس سوال کرد: گفتید این یک توافق عالی بود؛ آیا می‌شود آن را بابی برای مذاکرات مستقیم با ایران دانست؟

رابرت اوبرایان ابراز امیدواری کرده که چنین شود و همزمان مدعی شد که بخشی از آزادی ژیائو وانگ ناشی از تحریم‌های شدید آمریکا در کارزار موسوم به «فشار حداکثری» بود.

اوبرایان گفت: رئیس‌جمهوری پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط با ایرانی‌ها را در مورد گستره‌ای از مسائل مطرح کرده‌ است.

مشاور ترامپ سپس یادآور شد: مایل هستیم با آن‌ها به گفت‌وگو بنشینیم، اما تحریم‌ها و فشار حداکثری تا وقتی ایران برنامه اتمی و اقدامات خود در منطقه را کنار نگذارد، متوقف نمی‌شود؛ در همین زمان، بسیار علاقه‌مند هستیم در مورد مابقی بازداشت‌شدگان (آمریکایی) مذاکره کنیم؛ ما می‌خواهیم همه آمریکایی‌ها به خانه بازگردند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار