امیر قربانی:

هوانیروز در تولید قطعات به خودکفایی رسیده است

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: هوانیروز در حوزه تولید قطعات به خودکفایی رسیده است و امروز بالغ بر ۲۴۰ هزار قطعه از این صنعت را در داخل کشور تولید کرده‌ایم.
کد خبر: ۳۷۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ - 09December 2019

بالگرد‌های ترابری هوانیروز به توپ‌های ۲۰ میلی‌متری و راکت مجهز شدندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان کشوری در ستاد هوانیروز برگزار شد، اظهار داشت: امروز بالگرد‌های ترابری هوانیروز به توپ‌های ۲۰ میلی‌متری و راکت مجهز شده‌اند.

وی با بیان اینکه بالگرد ۲۱۴ در قالب تیم ترابری در گذشته نمی‌توانست از خود دفاع کند، افزود: امروز با دستان پرتوان متخصصان جوان هوانیروز و صنعت دفاعی کشور به دستاورد جدیدی دست یافته‌ایم و با تجهیز راکت و انواع موشک به بالگرد‌های ترابری و تهاجمی قابلیت جدیدی را در مأموریت‌های آینده خواهیم داشت.

امیر قربانی تصریح کرد: موشک‌هایی که در گذشته بر روی بالگرد‌های هوانیروز نصب شده بود، موشک تاو و کنترل بصورت سیمی بود و نهایت برد آن سه هزار و ۵۰۰ متر بود، اما در دو سال اخیر هوانیروز با کمک دانشگاه و صنایع دفاعی اقدام به تولید موشک‌های دوربرد و تسلیح بالگرد‌ها به این موشک‌ها کرد.

وی با اشاره به تولید انبوه قطعات هوانیروز در کشور گفت: صنعت هوانیروز بسیار پیچیده است. هم‌اکنون هوانیروز در حوزه تولید قطعات به خودکفایی رسیده است و امروز بالغ بر ۲۴۰ هزار قطعه از این صنعت را در داخل کشور تولید کرده‌ایم و مورد استفاده بالگرد‌ها قرار داده‌ایم.

فرمانده هوانیروز ارتش تأکید کرد: تحریم‌ها برای هوانیروز فرصت شد و روی پای خود ایستادن را به خوبی آموختیم. هم‌اکنون کارکنان فنی هوانیروز با چشمان بسته سیستم پیچیده بالگرد‌ها را باز و بسته می‌کنند.

بنا بر این گزارش، امیر قربانی مهرماه ۱۳۹۶ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس، از نصب راکت‌انداز و توپ بر روی بالگرد‌های ۲۱۴ خبر داده بود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار