آمریکا همچنان در رتبه اول صادرکنندگان تسلیحات جهان قرار دارد

جدیدترین آمار یک موسسه معتبر بین‌المللی نشان می‌دهد که شرکت‌های آمریکایی کماکان نخستین صادر کننده تسلیحات در جهان هستند.
کد خبر: ۳۷۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵ - 09December 2019
آمریکا همچنان در رتبه اول صادرکنندگان تسلیحات جهان قرار داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، جدیدترین آمار یک موسسه معتبر بین المللی نشان داد که بازار جهانی تسلیحات نظامی کماکان در دست آمریکا قرار دارد.
 
به نوشته وبگاه شبکه خبری «ژئو تی وی» گزارش جدید موسسه سوئدی «سیپری» نشان داد که فروش سلاح در سال ۲۰۱۸ حدود پنج درصد رشد داشته و تولید کنندگان سلاح در آمریکا ۵۹ در صد بازار جهانی فروش تسلیحات را در اختیار خود دارند به طوری‌که گردش مالی آن ۲۴۶ میلیارد دلار می‌شود و افزایش ۷.۲ درصدی را نسبت به قبل نشان می‌دهد.
 
یک مقام موسسه سیپری در این زمینه گفت: «این افزایش قابل توجه در طول یک سال با توجه به سطح بالا فروش تسلیحات ایالات متحده است.»
 
در این گزارش آمده است که تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در نوین سازی نیرو‌های مسلح این کشور در تقابل برابر روسیه و چین، موجب سوددهی شرکت‌های تولید سلاح آمریکا شده است.
 
در این گزارش روسیه با ۸.۶، انگلیس با ۸.۴ و فرانسه با ۵.۵ در رتبه‌های بعدی تولید سلاح در سطح جهان قرار دارند. در این گزارش به دلیل فقدان اطلاعات کافی نامی از صادرات تسلیحاتی چین برده نشده است.
 
در گزارش جدید موسسه سیپری نیاز داخلی نیرو‌های مسلح روسیه به سلاح و البته ارسال سامانه موشکی «اس-۴۰۰» به کشور‌های دیگر از جمله دلایل افزایش حجم صادرات تسلیحاتی روسیه ذکر شده است.
 
در گزارش سال گذشته این موسسه نیز شرکت‌های آمریکایی همچنان در صدر فهرست کشور‌های صادر کننده سلاح در جهان قرار داشتند و شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» پرچمدار ۱۰۰ شرکت دفاعی در سطح جهان قرار گرفت. 
 
در گزارش سال قبل سیپری، حجم فروش این شرکت ۴۴ میلیارد دلار برآورد شد. 
 
انتهای پیام/341
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار