مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ غربی:

مردم و خانواده شهدا جانانه در برابر تحریف ارزش‌های دفاع مقدس ایستاده‌اند

سرهنگ وحید جلیلی گفت: بی‌توجهی به شهدا و آرمان‌های دفاع مقدس خیانت بزرگ در حق ملت ایران است.
کد خبر: ۳۷۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ - 12December 2019

مردم و خانواده شهدا جانانه در برابر تحریف ارزش‌های دفاع مقدس ایستاده‌اند

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، پانزدهمین ویژه برنامه ادبی «گوروش» با تجلیل و نکوداشت از «حسین غفاری» در سالن صفی الدین اورموی حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

در این برنامه که با حضور جمعی از مسئولان از جمله حجت‌الاسلام قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه، علیزاده امامزاده رئیس شورای اسلامی ارومیه، مجرد مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فعال رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان غربی، سرهنگ کریم علی‌نژاد فرمانده سپاه شهدای ارومیه، سرهنگ جلیل وحیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، معاون بنیاد ایرانشناسی شعبه آذربایجان غربی به همراه تعدادی از شاعران و نویسندگان و جمعی از دوستان رزمنده «حسین غفاری» برگزار شد، از سال‌ها تلاش و کوشش «حسین غفاری» به عنوان یکی از برجسته‌ترین و پرکارترین نویسندگان ادبیات پایداری و دفاع مقدس آذربایجان غربی تجلیل شد.

 سرهنگ جلیل وحیدی مدیرکل‌ حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس و زندگی رزمندگان آنگونه که باید در بین مردم جامعه شناخته نشده است، اظهار داشت: برای معرفی دفاع مقدس و زندگی‌نامه رزمندگان باید هنرمندانی امثال آقای غفاری با استفاده از ظرفیت‌های هنری خویش، وقایع و حوادث جنگ تحمیلی را به رشته تحریر دربیاورند.

سرهنگ وحید جلیلی با بیان اینکه، انتقال مفاهیم به زبان هنر از جمله شعر و داستان برای عموم قابل درک و جالب‌تر است، عنوان کرد: زمانی که برخی به دنبال فراموشی و تحریف معارف دفاع مقدس هستند، این مردم ایران اسلامی و خانواده شهدای بزرگوار هستند که در برابر تمام این تحریف‌ها و تهدیدات ایستادگی می‌کنند و نویسندگان و هنرمندان نیز در آگاه‌سازی این مردم نقش اساسی دارند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروزه با صلابت و قدرت در برابر استکبار جهانی ایستاده و سر فرود نمی‌آورد، تصریح کرد: دلیل این عظمت و قدرت، به دفاع مقدس و جانفشانی شهدای بزرگوار برمی‌گردد که برای قدردانی از این شهدا باید سیره و روش آنها را به نسل جوان منتقل کرد.

مدیرکل‌ حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ غربی گفت: ما در زمان دفاع مقدس بود که فراگرفتیم چگونه با دشمن مبارزه کنیم و چگونه سلاح‌های جنگی را بسازیم و ارزش‌های کشور را حفظ کنیم اما باید این آثار و ارزش‌ها را برای آیندگان هدیه دهیم و میان آنان نیز ارج دهیم چراکه به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی دفاع مقدس گنج است و باید این گنج را ارزشمند بدانیم.

جایگاه نویسندگان در اسلام فوق تصور است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در این مراسم اظهار داشت: در دین مبین اسلام نویسندگان راستین و در پی حقیقت جایگاه ویژه‌ای دارند که بسیار رفیع  و فوق تصور است.

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در ادامه سخنان خود با اشاره به آیات قرآن کریم و احادیث پیامبر اسلام (ص)، افزود: اسلام تنها دینی است که معجزه پیامبر آن کتاب الهی است و خداوند در قرآن کریم به « قلم» قسم خورده است و حضرت محمد (ص) در احادیث مختلف با اشاره به جایگاه نویسندگی در دین اسلام بر نجات و توفیق نویسندگان در روز قیامت و واجب شدن بهشت بر آنها تاکید دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از زحمات حوزه هنری آذربایجان غربی در برگزاری برنامه‌های ادبی و تجلیل از بزرگان این هنر، از تلاش‌ها و همت «حسین غفاری» در پاسداشت مقام شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره رزمندگان اسلام برای نسل‌های  آینده تجلیل کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها