نماینده ولی فقیه در مازندران:

کوخ نشینی معیار و خط انتخاباتی مردم قرار گیرد

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی گفت: معیار مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی کوخ نشینی کاندیداها باشد.
کد خبر: ۳۷۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰ - 13December 2019

کوخ نشینی معیار و خط انتخاباتی مردم قرار گیرد / در شکل‌گیری تمدن اسلامی تلاش کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ساری، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، به لزوم خودسازی تأکید کرد و اظهار داشت: در بحث خودسازی باید با غربزدگی، وادادگی، خودکوچک بینی، تبعیض و ویژه خواری، خودخواهی و منفعت‌طلبی جناحی، خودسازی و مقاومت و عافیت‌طلبی و اشرافی طلبی مقابله و مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه در صحیفه امام به آفت عافیت‌طلبی و اشرافی‌گری اشاره شده است، گفت: امام این آفت را پیش‌بینی کرد و ما نباید دچار آن بشویم.

محمدی لائینی گفت: با توجه به انتخابات مجلس، این بیانات به ما خط و معیار می‌دهد که چه کسانی را باید انتخاب کنیم و نباید نمایندگان و رئیس جمهور و شوراهای کاخ نشین انتخاب کنیم و از خوی ارزنده کوخ نشینی انتخاب کنیم و خودسازی در برابر این آفت ها آدمی را قوی می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه جامعه پردازی و پردازش جامعه خیلی مسئله مهمی است، گفت: ما باید سبک زندگی درست را در جامعه نهادینه و فرهنگ سازی کنیم و برای سبک زندگی درست اسلامی از مولفه‌های علم و دانش، عقل عملی و ایمان و معنویت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: دشمنان ما جامعه را بر اساس فرهنگ غربی مدل سازی و مهندسی فرهنگی وجامعه پردازی می‌کنند و ما باید بر اساس سبک زندگی اسلامی مبتنی بر فرهنگ دینی جامعه پردازی کنیم و باید با یک انسان خودساخته و جامعه پرداخته به تمدن اسلامی که دشمن از آن هراس دارد به شکل گیری و پایه گذاری تمدن اسلامی برسیم.

محمدی لائینی به تقابل غرب با حوزه‌های خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی پرداخت و ادامه داد: در حوزه خودسازی غرب نه خداپرست و نه ماده پرست، در جامعه پردازی سبک زندگی ما اسلامی است و آنها سبک زندگی غربی دارند، در تمدن سازی ما بر اساس تعامل، هم پوشی وحدت دین و دنیا اما فرهنگ غربی تمدنش بر اساس جدایی دین از زندگی است و ما باید به سمت خودسازی دینی و قرآنی و جامعه پردازی قرآنی و تمدن سازی اسلامی پیش برویم.

این مسئول با بیان اینکه 25 آذر روز پژوهش است، گفت: پژوهش خیلی مهم و مفید است و  باید در کانال اصلی خود پیش برود و مسئله محور باشد و مشکلات جامعه در بخش‌های صنعت، بهداشت و درمات و صادرات حل کند.

وی افزود: در بحث نامگذاری روزها نباید صرفا به عناوین بسنده کرد و باید در موضوع آن روز ورود پیدا کرد که پژوهش از جمله آنهاست و با ورود پژوهشگران معتبر مشکلات حل خواهد شد؛ باید دانشگاه اکتفا به متن زندگی و معیشت مردم و کشاورزی داشته باشند.

محمدی لائینی ادامه داد: در بحث حمل و نقل معظلات و مشکلاتی داریم که مسئله بنزین از آن جمله است و قیمت بنزین باعث بوجود آمدن آشوبهایی شد و مردم تحت تأثیر قرار گرفتند و در این رابطه باید حمل و نقل‌های خودرو شخصی محور را به عمومی تبدیل کنیم؛ حمل و نقل ریل محور باید داشته باشیم تا به پیشرفت برسیم.

وی به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: دغدغه امام برای وحدت حوزه و دانشگاه بود و مقام معظم رهبری و آیت الله مطهری و بهشتی و مفتح را داشتیم و نیاز نظام باید به وسیله ترکیب تولیدات حوزه و دانشگاه برطرف شود.

این مسئول با اشاره به در پیش بودن روز جهانی بدون خشونت، گفت: در نامگذاری فقط شعار است و عملکردی وجود ندارد؛ در حالیکه جهان بدون خشونت نداریم و این همه جنگها و آشوبها و فتنه سازی‌ها و مداخله‌های نظامی و لشکرکشی‌های ابرقدرتها وضع نامناسبی را برای دنیا بوجود آورده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار