سید عباس صالحی:

۷ هزار فعال قرآنی در کشور زیر پوشش بیمه قرار دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیمه فعالان قرآنی هفت هزار نفر را زیرپوشش قرار داده که بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ فعال قرآنی طی دو سال اخیر زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۳۷۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ - 13December 2019

۷ هزار فعال قرآنی در کشور زیر پوشش بیمه قرار دارندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سید «عباس صالحی» ظهر امروز در دیدار با جامعه قرآنی و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سالن همایش بیت امام خمینی (ره) شهرستان خمین اظهار داشت: امام راحل روح دمیده الهی در عصر معاصر بود و مردم خمین جسم و جان این روح را پرورش دادند.

وی افزود: امام راحل با روح قرآن محشور بود به گونه‌ای که شخصیت معنوی پیدا کرده بود و همین درک صحیح امام پشتوانه این نهضت عظیم بود.

صالحی تصریح کرد: خلاقیت هنری در دیوان امام راحل وجود دارد و به برکت امام مسیر هنر و امکان تجدید حیات در فضای ایران اسلامی مشخص شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: یکی از ایده‌ها و رویکرد‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی دو سال گذشته، توجه به فضای استان‌ها و پیگیری دغدغه و پیشنهادات اصحاب فرهنگ و هنر است.

صالحی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با استانداری مرکزی گفت: در این تفاهم‌نامه ۹۰۰ میلیارد ریال در حوزه زیرساختی، ۲۷ میلیارد ریال در حوزه قرآنی، ۲۲ میلیارد ریال در حوزه هنری و سینمایی، ۱۵ میلیارد ریال در حوزه فرهنگی و ادبی و ۱۷ میلیارد ریال در حوزه حمایت از هنرمندان لحاظ شده است.

وی تاکید کرد: با وجود مشکلات اقتصادی در شرایط موجود وزارت ارشاد حمایت‌های خود را از برنامه‌های هنری و فرهنگی بیش از گذشته پیش می‌برد و با ترسیم نقشه راه مساعدت‌های ویژه‌ای در راستای تأمین زیرساخت‌ها و حمایت‌ها انجام می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در خصوص مساجد تمام تلاش می‌کنیم که اعتبارات این مباحث را افزایش دهیم.

صالحی با اشاره به بیمه فعالان قرآنی گفت: بیمه فعالان قرآنی هفت هزار نفر را زیرپوشش قرار داده که بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ فعال قرآنی طی دو سال اخیر زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: بیمه‌شدگان صندوق حمایت از هنرمندان نیز از ۲۸ هزار نفر به ۴۲ هزار نفر افزایش یافته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص ۹۰ میلیارد تومان بودجه برای فعالیت‌های قرآنی در سال جاری خبر داد و گفت: دولت نگاه حمایتی و ویژه به مباحث قرآنی دارد. فعالیت‌های قرآنی سلیقه‌ای نیست و نباید نگاه جناحی و حزبی به آن داشت.

صالحی ادامه داد: با توجه به اهمیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اساسنامه کانون‌های مساجد تصویب و در شورای فرهنگ عمومی نیز مصوب شده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها