عربستان به کشته شدن ۳ نظامی خود در مرز یمن اعتراف کرد

رسانه‌های عربستانی از کشته شدن سه نظامی دیگر این کشور در جریان درگیری با نیرو‌های یمنی در مرز‌های عربستان با یمن خبر دادند.
کد خبر: ۳۷۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ - 14December 2019

عربستان به کشته شدن ۳ نظامی در مرز یمن اعتراف کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هم‌زمان با انتشار اخباری از کشته شدن شش نظامی سعودی، عربستان روز جمعه به کشته شدن فقط سه نفر از نظامیان خود در جریان درگیری‌های جاری در یمن اعتراف کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد: شاهزاده «محمد بن عبدالعزیز بن محمد» پیام تسلیت «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» شاه و شاهزاده «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی و شاهزاده «محمد بن ناصر بن عبدالعزیز» امیر منطقه جازان را به خانواده‌های سه نظامی کشته شده ابلاغ کرد.

در این خبر آمده است که «ناصر بن غالب خلیل الحدری» یک سرهنگ و دو سرباز با نام‌های «یحیی بن علی محمد محنشی» و «عبدالله بن مزید القیسی» از اعضای نیرو‌های مسلح عربستان در حین آنچه انجام وظیفه در دفاع از مرز‌های جنوبی منطقه جازان عربستان خوانده شد، کشته شدند.

واس به جزئیات بیشتری در این باره و زمان کشته شدن این نظامیان اشاره نکرد شبکه الجزیره شامگاه جمعه به نقل از منابع سعودی از کشته شدن شش نظامی سعودی در مرز یمن خبر داده بود.

عربستان یک هفته پیش نیز به کشته شدن سه نظامی خود در درگیری با نیرو‌های یمنی در مرز جازان اعتراف کرده بود.

مقامات سعودی پیش از این کمتر به کشته شدن نظامیان خود در جنگ یمن اعتراف می‌کردند و سعی می‌کردند آن را سانسور کنند؛ اما سخنگوی ائتلاف سعودی اخیرا از آمادگی ائتلاف برای گفت‌وگو با صنعا برای حل بحران یمن از طریق گفت‌وگو و راه حل سیاسی خبر داده است.

عربستان از نزدیک به پنج سال پیش، در رأس یک ائتلاف عربی، مداخله نظامی در یمن را به منظور آنچه بازگرداندن دولت «عبد ربه منصور هادی» به قدرت خواند، آغاز کرد و با وجود گذشت این سال‌ها به هیچ دستاورد ملموس میدانی یا سیاسی دست نیافته است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها