روایت سردار مسجدی از نقش شهید تقوی در عملیات «جرف‌الصخر» و پاکسازی جاده کربلا تا بغداد

سردار ایرج مسجدی گفت: فرماندهی سردار شهید سیدحمید تقوی‌ در مبارزات در عراق با عملیات‌های متعدد دشمنان، نقش مهمی در رانده شدن دشمن از مرزهای جمهوری اسلامی ایران تا پشت رودخانه دجله را داشت.
کد خبر: ۳۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸ - 31December 2014

روایت سردار مسجدی از نقش شهید تقوی در عملیات «جرف‌الصخر» و پاکسازی جاده کربلا تا بغداد

به گزارش دفاع پرس، سردار ایرج مسجدی پس از آیین تدفین سردار شهید سید حمید تقوی در گلزار شهدای اهواز، با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی به واقع احساس دین نسبت به این شهید داشتند و به همین دلیل در مراسم تشییع پیکر وی حضور یافت، اما هنگام اقامه نماز میت مردم به دلیل علاقه بسیار، به سوی او هجوم آوردند و شرکت سردار در ادامه مراسم میسر نشد، اظهارکرد: سردار سلیمانی به من گفتند که چند کلامی را از سوی ایشان عرض کنم.

وی افزود: گاهی پیش میآمد که سردار تقوی بیش از دو ماه در عراق میماند و در کنار خانواده خود نبود. وی انسانی متدین، شجاع، مخلص، خستگیناپذیر، مجاهدی نستوه بود که تنها برای رضای خدا، در راه شهدا و برای اباعبدالله الحسین(ع) مجاهدت کرد.

مسجدی به بیان برخی از جنبههای مدیریتی و کارشناسی عملیاتی شهید تقوی پرداخت و گفت: شهید تقوی سرتیپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سازماندهی، آموزش، تشکیل یگانهای عملیاتی و تشکیل کتائب از مجاهدان عراق در دوران دفاع مقدس بود و در مقابله با داعش که با فتوای آیتالله سیستانی صورت گرفت و جوانان شیعه عراقی به سوی جبههها آمدند نقش بسیار برجسته داشت. همچنین شناخت خوبی میان عراقیها و سردار تقوی حاکم بود و او را مانند فرمانده خود دوست داشتند.

وی اظهار کرد: کارگاهها و عملیات انتحاری در کربلا و کاظمین از منطقه «جرفالصخر» سازماندهی میشد و در عملیات «جرفالصخر» جاده کربلا تا بغداد پاکسازی شد، شهید تقوی در کنارنیروهای عراقی در عملیات سعدیه و جلودار «عله» نیروهای داعش حضور داشت و دشمنان را از مرزهای جمهوری اسلامی ایران تا پشت رودخانه دجله به عقب راندند. سردار تقوی پس از این عملیات در منطقه بند در جنوب سامرا و شمال بغداد برای عملیات بعدی حاضر شد. وی فرمانده شجاع میدانی، نیروی متخصص اطلاعاتی و در سازماندهی نیروی مردمی و عشایر کارشناس خبره بود و هیچکس نمیتوانست کار او را انجام دهد.

وی عنوانکرد: در عملیات سامرا خمپارههای داعش در حرم امامین عسکریین(ع) میآمد و عملیات بند برای پاکسازی این منطقه و بیرون آوردن سامرا از تهاجم نیروهای تکفیری با فرماندهی سردار تقوی صورت گرفت که عملیات بسیار سختی بود و سه روز به طول انجامید تا پاکسازی انجام شد.

مسجدی اظهارکرد: خون شهید تقوی باعث شد خون هزاران زائر شیعه و مخلص حضرت علی(ع) و حضرت حسین(ع) حفظ شود و بغداد، کاظمین، کربلا، نجف و مرزهای جمهوری اسلامی از تهدید نیروهای تکفیری داعش، در امنیت قرار دارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها