گام دوم/ سرلشکر سلامی در جمع خبرنگاران:

کشور را از اتکا به بیگانگان بی‌نیاز می‌کنیم

فرمانده کل سپاه گفت: ما این کشور را از اتکا به بیگانگان بی‌نیاز می‌کنیم و در همه عرصه‌ها این مسیر را ادامه می‌دهیم.
کد خبر: ۳۷۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ - 16December 2019

کشور را از اتکا به بیگانگان بی نیاز می‌کنیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه پیشگامان گام دوم انقلاب که در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) برپا شده است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما این کشور را از اتکا به بیگانگان بی نیاز می‌کنیم و در همه عرصه‌ها این مسیر را ادامه می‌دهیم که در بخش پزشکی، با پیشران دانشگاه بقیةالله (عج) این کار را انجام خواهیم داد.

وی افزود: دانشگاه بقیةالله (عج) به عنوان دانشگاه پزشکی نماد انقلاب اسلامی باید پیشران و نیروی محرکه لوکوموتیو ما در عرصه پزشکی باشد.

فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان اینکه دانشگاه بقیةالله (عج) یکی از دانشگاه‌های ممتاز علوم پزشکی کشور است که از اعضای هیئت علمی بسیار برجسته‌ای برخوردار است، گفت: بعضی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه در سطح کشور یا منطقه و حتی جهان جزء برجستگان این شاخه از علوم بشری هستند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: این دانشگاه با مسیر و چشم‌اندازی که برای خود طراحی کرده، در حال حرکت به سمت تبدیل شدن به یکی از برترین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی جهان هم در حوزه شکستن مرز‌های نوین دانش پزشکی و هم در سطح فناوری‌های پیشرفته علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه این مسیر را تقویت می‌کنیم، چون معتقدیم که همه گام‌های اولیه برای رسیدن به قله‌های بزرگ برای ما فراهم شده، تصریح کرد: این موفقیت‌ها در حالی به دست آمده که در تحریم جهانی قرار داریم؛ البته این تحریم تنها در عرصه اقتصادی نیست، بلکه تحریم‌های علمی، صنعتی و فناوری نیز علیه ما وجود دارد.

فرمانده کل سپاه در ادامه عنوان کرد: ما تجربه ارزشمندی داریم و آن تجربه این است که در عرصه‌هایی که تحت فشار‌های جهانی قرار می‌گیریم، بیشتر پیشرفت می‌کنیم؛ چون مجبور می‌شویم به ظرفیت‌های داخلی خودمان رجوع، استعداد‌های نهفته در ذهن جوانانمان را شکوفا و الگو‌ها و مدل‌های پیشرفت را خودمان طراحی کنیم.

سردار سلامی در پایان گفت: آنچه که ما امروز در این نمایشگاه دیدیم، قدم‌های بسیار مثبت و درخشانی بود؛ هرچند این‌ها گام‌های اولیه ما هستند، ولی هیچ مسیر طولانی بدون برداشتن اولین گام‌ها طی نمی‌شود؛ البته اولین قدم ما باید آزاد کردن انرژی‌های موجود در درون قلب‌ها و ذهن‌ها باشد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها